Vi får väl hoppas att det bara är en fluga den här koncentrationen på allt viftande. Visst Kinect har sålt redigt bra, men det hade varit intressant att se hur många som spelar regelbundet med kinect efter att första kicken lagt sig. Det är nytt och häftigt, jag kan hålla med om att jag också tycker det verkar spännande. Men är ganska säker på att jag tröttnat efter en vecka också.
Om vi ska ta något positivt så verkar utvecklandet av matchmakingen bra i allafall, att man kan annonsera på något sätt vad man spelar för tillfället, och när man planerar att spela så fler kan haka på. När man inte sitter framför boxen precis varje kväll så tycker jag att det planerande spelandet ibland funkar bäst. Då är det lättare att skrapa ihop ett större gäng. Så en fungerande "spelkalender" direkt på XBL tror jag starkt på.
Enda fördelen med röststyrning, förutom att det känns hightech

, är ju kanske vid sökningar. Då det går snabbare att bara säga vad man vill söka efter istället för att bläddra i 4-5 menyer + undermenyer eller ännu värre skriva in något med handkontrollen

. Om det fungerar vill säga, vore ju jobbigt med nåt röstigenkänningsrobot ala SJ

.