Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: E3 2011  (läst 1578 gånger)

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
SV: E3 2011
« Svar #30 skrivet: 9 juni, 2011, 21:46:55 PM »
Vad i H E L V E T E har Ubisoft gjort med Brothers in Arms?!?  :o :o :o Skandalöst ta mig fan! Först Ghost Recon och nu det här?!? Har de inte fattat att det är just den relativa realismen som gjort serien till vad den är... Jag är helt mållös!  :o

http://www.youtube.com/user/ubisoft#p/c/A256C4EC852A3846/0/z-1gHDWUzlI

Nån speltillverkare som kollat på Inglorious Basterds lite väl mycket verkar det som...

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #31 skrivet: 10 juni, 2011, 07:51:22 AM »
Förhandstitt på nya dashboarden till 360'n

New Xbox Live Dashboard - E3 2011: IGN First Look

Jag vet inte vad ni andra säger. Men jag börjar känna att MS är på väg åt ett håll som jag inte alls gillar.
Varför lägga en massa krut på sådant här tjafs. Jag har liksom jag tror de flesta har, en xbox för att spela spel.

Jag hade faktiskt hoppats på att MS skulle introducerat (åtminstone ett arbetsnamn eller dylikt) en ny konsoll för att visa
att man tänker framåt. Sånt här tjafs med en social mediamaskin tilltalar inte mig för fem öre.

Nu tror jag iochförsig inte att det är så, men kommer det till en punkt att man blir "tvingad" att köpa en kinect för att fortsätta använda
sin 360 så är det dessvärre bye bye för min del.  :-\

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #32 skrivet: 10 juni, 2011, 08:32:37 AM »
Jag vet inte vad ni andra säger. Men jag börjar känna att MS är på väg åt ett håll som jag inte alls gillar.
Varför lägga en massa krut på sådant här tjafs. Jag har liksom jag tror de flesta har, en xbox för att spela spel.

Jag är ett inbitet Xbox fan sedan den allra första konsolen. Jag har spenderat tusentals timmar på och omkring Xbox LIVE och Xbox-relaterade communities. Ändå säger jag så här: om ingenting drastiskt händer inom ett år kommer Xboxen här hemma enbart att användas för att lira spel med min 9-årige son då och då. För det verkar vara på den nivån Microsoft lägger ribban för en tid framåt. Personligen tycker jag att det är synd och skam och det tar emot att ens nämna det, men jag funderar allvarligt på att införskaffa en ordentlig spel-PC för att kunna njuta av RIKTIGA spel med lite tyngd och djup: Arma, flygsimulatorer, RPG's som inte är nedbantade, osv, osv. Arkadspel och fullversionsspel som visserligen är underhållande, men som saknar replay-värde och hållbarhet har jag sett nog av nu.

Kinect är en fantastisk uppfinning och försäljningssiffrorna talar för sig själva. Och visst har jag med familj och vänner haft fantastiska stunder med Kinectspel. Men det löser inte grundproblemet: 'mainstreamandet' av titlarna till Xbox 360 har gått för långt och när en titel som CoD kan dominera år ut och år in har systemet problem! Det saknas bredd och variation - alla vill inte spela actionspel! Men ändå är det det jag serveras gång på gång - oavsett genre! Bil-action, flyg-action, FPS-action, RPG-action... Och nu tror Microsoft på fullt allvar att jag vill sitta och smacka med läpparna och leka häst-och-vagn framför TV'n på kvällarna när familjen sover. De tror att jag vill prata med min konsol men jag lovar, SÅ jävla ensam är jag inte att jag behöver prata med en maskin på TV-bänken och klappa låtsasdjur i 3D! Ubisoft tror att jag vill STÅ framför TV'n och byta ut den ergonomiska och bekväma handkontrollen mot ett TECKENSPRÅK/HANDSIGNALER för att spela shooters. Turn 10 tror att jag vill köra bil med en låtsasratt (hur i h-e ska jag kunna känna väggreppet?!?). Listan kan göras lång...

Xbox 360 i sin nuvarande form och konfiguration sjunger på sista versen och Kinect fungerar möjligtvis som konstgjord andning. Men om inte MS presenterar en NY konsol SNART kommer nog både jag och många 'hard-core gamers' (och då menar jag INTE alla 1337'or som lirar CoD) att fly fältet. Xbox och Xbox LIVE måste nämligen hitta tillbaka till de rötter som en gång lockade mig ifrån PC-världen. Men tyvärr känns det just nu avlägset...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #33 skrivet: 10 juni, 2011, 09:00:01 AM »
Ja och jag håller fullständigt med. Det känns som om MS helt har tappat fokus på det som en gång var ritkigt bra, nämligen spel. Nu är det bara en massa annat jox som ska användas och precis som Hadji säger så VILL VI KANSKE INTE STÅ OCH VIFTA; TJOA OCH TJIMMA framför en maskin.

Tur att man börjar jobba snart igen efter 3 års studier. Den där spel PC.n kommer som sagt närmare och närmare. Åh, så skönt att få spela en riktig soldatsimulator igen, slippa spela fps där det bara ska vara det senaste hittepåprylarna på vapnen osv osv.

Microsoft håller verkligen på att tappa hardcorepubliken, det är nåt som är 100% säkert i alla fall. Tråkig utveckling, verkligen.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #34 skrivet: 10 juni, 2011, 09:07:14 AM »
En sak jag missade i mitt raljerande ovan:

Microsoft nämnde alla "fantastiska nya avtal" de tecknat med olika leverantörer av innehåll... Hur mycket av det kommer vi att få se här i Sverige? Jag menar, vi har fortfarande inte sett röken av Last.fm (fastän tjänsten finns tillgänglig via Internet här i Sverige), vi saknar fortfarande svensk text på Zune-filmerna och Facebook i Dashen är en ytterst blek variant av 'PC-versionen'. Twitter, som är en av de mest meningslösa uppfinningarna någonsin nämner jag inte ens...

Jag har ingenting emot att betala 599 kronor per år för att utnyttja Xbox LIVE generellt sett. Men då ska jag också ha exakt samma funktioner som i övriga världen. Jag har ingen lust att betala för innehåll som bara kommer amerikaner till del...  >:(

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #35 skrivet: 10 juni, 2011, 09:21:55 AM »

Jag har ingenting emot att betala 599 kronor per år för att utnyttja Xbox LIVE generellt sett. Men då ska jag också ha exakt samma funktioner som i övriga världen. Jag har ingen lust att betala för innehåll som bara kommer amerikaner till del...  >:(

Va vill du inte sponsra så att alla trevliga jänkare kan få tillgång till allt som inte vi får? Tänk på att du betalar den skrikande, svärande 12 åringens last.fm, osv  ;D

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #36 skrivet: 10 juni, 2011, 10:49:57 AM »

Jag har inte heller något emot att betala den summan per år. För med facit i hand så tycker iallafall jag personligen att XBL är en mycket mycket bättre tjänst än PSN. Wii har jag ingen åsikt om ens, har provat det för lite. Egentligen stör det väl mig inte så mycket om dom plockar in facebook, zune, lastfm, youtube, twitter och fan å hans moster i xboxen. Jag kommer i slutändan endast spela på den iallafall. Men lite som du nämnde ovanför. Allt detta har en nackdel.

Allting blir mainstream för att passa alla. Spelen, maskinen och alla tillbehör. Är ju iochförsig lite samma lika på Sony och Nintendo sidan också.

Risken är kanske att konsollerna snart är så mainstream att dom inte riktar sig till någon?  :o

För att citera en kommentar på videon jag postade ovan.
"This guy said "something for everyone", so did Nintendo when they introduced the Wii U. That's the theme of this E3: Something for everyone. Well I don't want something for everyone. I'm a gamer, not a grandma. "
  ;D

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #37 skrivet: 10 juni, 2011, 11:43:34 AM »
Vi får väl hoppas att det bara är en fluga den här koncentrationen på allt viftande. Visst Kinect har sålt redigt bra, men det hade varit intressant att se hur många som spelar regelbundet med kinect efter att första kicken lagt sig. Det är nytt och häftigt, jag kan hålla med om att jag också tycker det verkar spännande. Men är ganska säker på att jag tröttnat efter en vecka också.

Om vi ska ta något positivt så verkar utvecklandet av matchmakingen bra i allafall, att man kan annonsera på något sätt vad man spelar för tillfället, och när man planerar att spela så fler kan haka på. När man inte sitter framför boxen precis varje kväll så tycker jag att det planerande spelandet ibland funkar bäst. Då är det lättare att skrapa ihop ett större gäng. Så en fungerande "spelkalender" direkt på XBL tror jag starkt på.

Enda fördelen med röststyrning, förutom att det känns hightech :), är ju kanske vid sökningar. Då det går snabbare att bara säga vad man vill söka efter istället för att bläddra i 4-5 menyer + undermenyer eller ännu värre skriva in något med handkontrollen  :-[. Om det fungerar vill säga, vore ju jobbigt med nåt röstigenkänningsrobot ala SJ  :o.

Utloggad MrVista

• Teknisk Guru
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 486
    • TheRealMrVista
« Svar #38 skrivet: 10 juni, 2011, 13:16:32 PM »
Nu kommer säkert återförsäljarna att gorma, men.

Jag tycker man ska slopa fysiska media och köra enbart nedladdningsbart material. Skulle va såå skönt att slippa ha 250 fodral ståendes i hyllan hemma och man får ju iaf inget för dom beggat...

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Tabbe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 145
« Svar #39 skrivet: 10 juni, 2011, 13:39:41 PM »
Får instämma en hel del på kritiken boxen får ta emot just nu.

Boxen har varit vuxen konsollen och Nintendos har varit Familje konsollen, men nu verkar det som boxen vill ta över den titeln och bli barn konsoll istället.
Det ända jag inte kan förstå, varför vill Msoft slå ut PC'n ?
Det är ändå Windows versionerna som gjort det möjligt att börja med Xbox.