Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Xboyz Rock Band 3 liga?  (läst 240 gånger)

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
Xboyz Rock Band 3 liga?
« skrivet: 9 juni, 2011, 11:12:19 AM »
Hur många här på Xboyz spelar Rock Band 3?

Jag tänkte kolla lite om det finns något intresse för att ha en liten "liga/turnering." Eller kanske bara som en statussida där vi har en liten topplista på våra resultat.
Där man exempelvis väljer ut ett par låtar (eller alla) på gitarr och sedan slåss alla som vill om att ha det högsta resultatet i de låtarna.
När man postar sitt resultat skickar man även ett foto på resultatet (eller oxå kör man med ärliga kort på gentlemannamässigt vis) :)

Antingen kör man ett par låtar i månaden och sedan byter man eller också kanske en stående lista hela tiden?

Exempel:

Lynyrd Skynyrd: Free Bird
Spelare 1: 275.123 poäng
Spelare 2: 273.478 poäng
o.s.v

Dio - Rainbow In The Dark
Spelare 1: 155.675 poäng
Spelare 2: 122.100 poäng
o.s.v

Sen är det frågan hur man ska lösa bekymret med de olika svårighetsnivåerna?
Jag spelar bara på expert (vilket kommer resultera i att jag kanske får högre poäng än någon som spelar medium)
Men det blir en senare fråga.

Finns det något intresse för något liknande?

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
SV: Xboyz Rock Band 3 liga?
« Svar #1 skrivet: 9 juni, 2011, 11:59:09 AM »
Jag är på, även om jag numera mestadels spelar för avkoppling och inte toknöter :)
Höll i en liknande tävling på ett annat forum för några år sedan, då körde vi en vecka i taget per låt, sedan fick man poäng beroende på placering. Man måste ju inte delta varje gång heller men ju fler desto roligare.

Under GH tiden fanns det en sida där man kunde dra igång egna små turneringar, man valde låtar och mellan vilka tidpunkter, sedan fick var och en spela låtarna i quickplay läge och scoren laddades upp automatiskt. Det var ganska bekvämt. Kan man inte göra egna battles i rock band också? Har för mig jag sett någon sån funktion men vet inte riktigt hur den fungerar.

Svårighetgraderna blir ju trixiga somsagt, det bästa vore ju om man kunde räkna om alla poäng till vad det skulle motsvara på expert, fast att få det rättvist blir nog knivigt.

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
SV: Xboyz Rock Band 3 liga?
« Svar #2 skrivet: 9 juni, 2011, 14:33:58 PM »
Jag sitter väl kanske inte heller och toknöter nu förtiden  :)

Tänkte det kunde vara en kul grej. Man behöver ju kanske inte göra det så märkvärdigt utan ha några låtar ståendes i en lista under en längre tid så behöver man inte känna någon tidspress heller :) Kan väl se om det finns några fler som är sugna?