Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: The Elder Scrolls V: Skyrim  (läst 7391 gånger)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • pkunzip a:/sexpack c:/hjärnbalk
The Elder Scrolls V: Skyrim
« skrivet: 13 juni, 2011, 13:42:53 PM »
http://e3.gamespot.com/video/6318263/?tag=topslot;img;1

Måste jag vänta till November. Jag vill ha det nu!

Utloggad fredrics

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 55
  • ...Awww, somebody needs a hug!
SV: The Elder Scrolls V: Skyrim
« Svar #1 skrivet: 21 juni, 2011, 09:51:30 AM »
Ser fram emot det jag också.. Men, ja, nu hade varit trevligt istället för november

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
« Svar #2 skrivet: 24 juni, 2011, 12:35:08 PM »
"The Elder Scrolls V: Skyrim" E3 Gameplay Demo

kolla på hela denna..

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #3 skrivet: 24 juni, 2011, 13:01:09 PM »
jo Skyrim blir nog ett köp. Gillar ju både Oblivion och Fallout så jag kommer nog gilla detta också. Det enda som var lite segt i Oblivion var alla dessa obliviongates....suck.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #4 skrivet: 25 juni, 2011, 14:28:13 PM »
Hoppas det blir bättre i detta Killrah! Gillade inte heller de där. Det var mer en transportsträcka så man slapp att gå in i dem igen..

Det här kommer nog bli en höjdare och tidstjuv av enorma mått..  ;D

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 431
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
« Svar #5 skrivet: 9 augusti, 2011, 22:34:32 PM »
En Skyrim-tråd, YES! Är så galet TOKTAGGAD inför Skyrim så jag vet knappt vad jag heter!

Tänkte just skapa en egen för lite diskussioner, tankar, idéer, önskemål, info, bilder, videoklipp m.m., men då hakar vi på Claesson77's eminenta initiativ ;D

Själv klarade jag Morrowind 2 gånger, grymt bra spel. Sedan lirade jag Oblivion och Fallout 3 parallellt, men typ halvvägs in i båda krashade disken som savefilerna låg på, så det vart bara att börja om från början :( Så Oblivion och Fallout har man klarat 1½ ggr vardera.

Låter kanske inte värstans mycket, men då gjorde jag aaaaaaallt som fanns att göra i respektive spel. Typ som att "upptäcka alla punkter på kartan"-achievementen i Fallout 3  :o

Skyrim kommer att bli galet tufft! Release 11.11.11, otroligt nog får vi tillökning med nummer två i familjen runt 11.10.17, så vi får se hur det påverkar...

Det jag INTE gillade med Oblivion var levelingen. Ajsing bajsing... Gillar iofs idén med att det du gör blir du bra på, det blev bara så struligt med attributen som hänge ihop med dem... Ville man smyga, dyrka lås och använda svärd vart man en stark och korkad lindansare typ som knappt var läskunnig...  ???

Läste att de skulle kika lite på levelsystemet i Fallout 3, hoppas de gör bra ifrån sig!

Vill ha nuuuuuuuuuu.....
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
« Svar #6 skrivet: 10 augusti, 2011, 08:00:43 AM »
The Elder Scrolls V: Skyrim Teaser
Ja just det ja, höll nästan på att glömma bort det... skit också.. ;D

Oblivion var helt i min smak om man bortser ifrån dessa oblivion gates då (hade räckt med 1), och det enda som igentligen fattades var ett multiplayer läget, eller åtminstånde ett co-op läge.

Och Rykterna går att dom testar just MMO.
http://gamerant.com/elder-scrolls-5-skyrim-mmo-online-rory-56876/

Frågan är då varför dom skulle hålla det hemligt, så jag vågar iaf inte hoppas på det än.
Men visst hade det blivit en sucé,
WOW släng dig i väggen

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #7 skrivet: 10 augusti, 2011, 09:22:35 AM »
He he, ja Oblivion Gates kändes bara som ett nödvändigt ont, något som dök upp och gjorde himlen röd mitt i ens äventyrande och bara var tvunget att tas itu med...

Men det fanns en kul effekt med dem dock ;D Sigil Stones!

Efter level 17+ blev alla Sigil Stones till Transendant Stones istället, dvs högre effekt på kraften den innehöll. Med det klassiska Quick Save/Quick Load-tricket kunde du få precis den sten man ville eftersom effekten alltid slumpades fram just när du tog stenen...

Favoriten var att knipa en Transendant Stone med effekten Chameleon 30 pts. Plocka ihop en skräprustning (typ Elven light armor, man måste ju se LITE ball ut  :P) och peta på alla Transendant Stones; violá - en rustning med 120% osynlighet  ;D  ;D  ;D  ;D   Rock'n'Roll baby!

Funkade iofs lika bra med 2x30pts Transendant Stones + 2x20pts Latent Stones (level 9-12) för att få 100% osynlighet. Då behövde du bara använda fyra rustningsdelar och kanske lägga Feather 30 pts på den sista för att orka bära mer godsaker.

En annan kul effekt var Transendant Stones Resist Magic 20 pts, en full rustning med dem på gjorde dig 100% immun mot magi ^^  Inte helt fel det heller ;D

En rolig kombo var 2x30pts Transendant Stones Chameleon + 2x20pts Latent Stones Chameleon och resten (armor, ring, necklace) och sätta 3x30pts Transendant Stones Resist Magic på dem (om det nu gick, kommer inte ihåg hur många man kunde göra exakt)... Värsta krigaren som var 100% osynlig och upp till 90% immun mot magi ^^

Mycket springande i Oblivion Gates blev det dock  :P

OJ oj oj oj, vilka minnen ;D

Ja, ett tidsslukande spel om något, tror jag la 150 timmar+ på min main karaktär. Sedan läste jag om Oblivion till Xbox 360, där skulle man kunna ta 1000/1000 achievement score (om man bryr sig om sådant) på 25 timmar!!! No way säger jag bara, det är fanimej omöjligt! Vågar dock inte lira Oblivion igen på Xbox 360, har inte tiden till det  :P

Det bästa levelsystem jag nog någonsin använt var i RPG-spelet Dungeon SIege från Microsoft. Slogs du vart du starkare, använde du magi (nature eller combat) levlade du upp i respektive magi och använde du pilbåge mycket så var du bättre på pilbåde. Alla vapen, trollformler, armor m.m. kunde användas beroende på din level samt skill i tex Sword (styrdes av Strenght). Och så givetvis, mer användande krävdes fäör att komma till nästa skill level osv. DET var ett bra system! Inga Skill points att placera ut m.m.

Fallout 3 hade ett bättre levelsystem än Oblivion, I'll give you that, men sedan är det inte HELT realistiskt att skjuta ner 276 raiders med Shotgun/AK47, och sedan när du går upp i level så placerar du alla skill points på Energy Weapons och vips så är du en hejare på Laservapen mitt från ingenstans...

Nä, då hade Oblivion rätt tänk, men det var alltför invecklat och komplicerat och lite väl styrt, man kunde inte riktigt använda de skills man ville utan att få magsår för att man skulle ha en klen stackare till gubbe vid lvl 15...

Snälla tomten, jag önskar mig ett RPG med allt det bästa från de bästa spelen ;D
« Senast ändrad: 10 augusti, 2011, 09:24:40 AM av Newbie Kenobi »
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #8 skrivet: 10 augusti, 2011, 17:03:43 PM »
Jahaaaaaa, var det DET man skulle anväda sigil stones till, fattade aldrig jag.  ;D Jag köttade på med de "vanliga" grejerna.

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #9 skrivet: 10 augusti, 2011, 20:43:25 PM »
Jahaaaaaa, var det DET man skulle anväda sigil stones till, fattade aldrig jag.  ;D Jag köttade på med de "vanliga" grejerna.

He he, sjukt kul ju ;D

Måste ha något att garva åt sedan åskan just totalstekte bredbandsmodemet och nätagget i speldatorn  :P

Finns en sjukt bra Wiki för Oblivion, lite halvt sisådär "officiell" som innehäll tonvis med mumsig info. Perfekt skithusläsning eftersom den ena länken bara ledde till den andra  och man kunde aldrig sluta läsa ;)

Där kunde man läsa på om hur man gjorde det ena eller vad det andra var till för *tumme upp*

Lär nog komma en liknande till Skyrim, om vilka skills som gör vad och vilka shouts man bör kika på ;D

Tack för videolänken Claesson77, sköna 14 minuter! Jag gillar hur han Todd från Bethesda Softworks slingrar sig ur frågan hur levelsystemet kommer att fungera. Kommer det att vara som i Morrowind/Oblivion eller mer som i Fallout 3 där det finns områden med höglevlade monster.

"- Nah du vet vi har ju kört lite olika levelsystem i alla spelen va och det har ju funkat klockers. Vi har ju sneglat lite på Fallout och blandar in lite överraskning och - WOW KOLLA IN VILKET FETT STORT BERG! Thorne of The World, där kan man klättra upp!"

Så himla fint filbyte ;D

Det jag funtar på med alla dessa miljöer dock är att om man ser ett berg i färran så KAN man gå till det och man KAN klättra upp på det... Najs... Men när tar välden slut? Och vad finns där? (lite som människans egen existentiella fråga  :P) När man kommer till slutet på kartan måste det ju finnas en horisont? Hursom kommer Skyrim bli smutt som bara den, blev bara ännu mer taggad av den videon ;D
« Senast ändrad: 10 augusti, 2011, 20:44:58 PM av Newbie Kenobi »
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #10 skrivet: 10 augusti, 2011, 20:55:01 PM »
Utspelar sig inte spelet på en enda stor ö? I så fall är det ju enkelt att lösa begränsningen med ett sjuhelvetes djupt hav  ;D

EDIT: Googlade lite och det verkar som att havet begränsar i norr, land i de övriga vädersträcken. Borde väl gå att lösa med höga berg som i Elder scrolls eller? Hur ska de annars göra? "Return to battlefield" eller?  :D
« Senast ändrad: 10 augusti, 2011, 20:58:08 PM av Kilrah »

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #11 skrivet: 10 augusti, 2011, 23:59:35 PM »
Utspelar sig inte spelet på en enda stor ö? I så fall är det ju enkelt att lösa begränsningen med ett sjuhelvetes djupt hav  ;D

EDIT: Googlade lite och det verkar som att havet begränsar i norr, land i de övriga vädersträcken. Borde väl gå att lösa med höga berg som i Elder scrolls eller? Hur ska de annars göra? "Return to battlefield" eller?  :D

Alla spelen i Elder Scrolls utspelar sig "världen" Tamriel som i stort sett är en stor ö... Så jo, massor av vatten borde göra susen ;)  Frågan är just då hur det blir med gränserna till de övriga fyra nationerna.

Gillar hur de går all Knights of hte Old Republic på serien och placerar händelsen 200 år efter Oblivion. Violá, ingen kan använda sin Oblivionkaraktär. Ingen Commander Shepard á la Mass Effect character import här inte ^^

Return to battlefield.. he he, hysteriskt kul om ni frågar mig ;D ;D ;D

En liten karta att vila ögonen på, kanske planera in en semester i Hammerfell? :P

« Senast ändrad: 11 augusti, 2011, 00:01:15 AM av Newbie Kenobi »
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #12 skrivet: 11 augusti, 2011, 09:29:10 AM »
Den kartan har man spenderat många skithus timmar med!  ;D "Hm, men om jag går österut vad hittar jag då.. ?"  :)

Jag har en sista achievments kvar... Råkade pillra bort min sparfil på min feta Rouge/krigare/thief,,, Vet inte om jag orkar bara för det.. Men man kan ju alltid sänka svårighetsgraden och trippa bort och hämta Umbran... "Umbran, en bra start på dagen!"  ;)

Kan hålla med om Oblivion Gates, det var ett onödigt ont som bara pajade min bild av ljussken och lövskogar. Undvek dem som pesten tills man var tvungen att ta sig in i dem.

Någon som orkade leta igenom alla fästningar efter årgångsviner?  ;D

Först gången man kom ut genom avloppet från fängelset var riktigt epic. Man fick lite lätt ribba av hur snyggt det var. Nu inte lika snyggt men fortfarande helt ok.  :)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
« Svar #13 skrivet: 11 augusti, 2011, 17:47:16 PM »

Någon som orkade leta igenom alla fästningar efter årgångsviner?  ;D

Haha. Jag måste erkänna att jag samlade vinflaskor, och drack dom i min ensamhet. ;D

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #14 skrivet: 12 augusti, 2011, 01:36:29 AM »
Subita, är det Xbox 360 du lirar Oblivion på? Annars finns det ju alltid cheatcodes/stat changers till PC man kan pilla ner för just sådana ändamål. Många skulle nog kalla det fusk (inkl jag själv) men när det kommer till att tappa bort savefiler med tiotals timmar bakom då blir man fanimej sur :(

Målet helgar medlen, eller hur?  ;)

Tappade bort min save med 85h+ till Borderlands, köpte ett par DLC ochs skulle börja lira igen; från lvl fakking 1!  >:(

Och vad gäller att Oblivion är snyggt så kan man ju slänga på Quarls Texture Pack 3 på PC, en inofficiell mod som höjer graden på ögongodiset ytterligare ett par snäpp. Dunka all grafik och effekter på maximum och det ser himlans trevligt ut  ;D

Jag säger att på PC håller det iaf fortfarande måttet om man väver in känslan av att bara knalla runt i Cyrodiil och insupa miljön. Miljön och årgångsvin  ::)

Edit: Kikade lite på Oblivion Wiki om Umbran, måste säga att det kom ett fniss eller två...

Umbra is a level 50 Bosmer NPC who provides one of the easiest ways to get Ebony armor in the early game. [...] If you kill her, you may loot her full suit of Umbra's Ebony Armor. You may also loot an incredibly valuable weightless longsword with 120 second Soul Trap, also named Umbra.

He he, skämtar de eller? Tillgång till Ebony Armor in the early game? Ja tack! Ett viktlöst svärd? Ja tack! Ge mig på en lvl 50 Bosmer Warrior? Ehrm, I think not! Att kunna slå ut en lvl 50 warrior känns inte direkt som ett "in early game"-företag direkt :P Men det kanske bara är jag som är feg ;)
« Senast ändrad: 12 augusti, 2011, 01:42:15 AM av Newbie Kenobi »
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock