Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: The Elder Scrolls V: Skyrim  (läst 7391 gånger)

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
SV: The Elder Scrolls V: Skyrim
« Svar #30 skrivet: 15 augusti, 2011, 18:30:11 PM »
Och varför ska jag alltid spela god när man kan spela ond? Men det tar emot på nåt sätt att gå runt och vara elak.  ;D Tror jag har varit god i varenda RPG jag spelat faktiskt.

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #31 skrivet: 15 augusti, 2011, 20:23:53 PM »
Jag med..  ;D Det är jobbigare att spela som ond. Man blir jagad av vakter, man får ingen hjälp och alla springer när man kommer joggandes..  ::)

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 431
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
« Svar #32 skrivet: 15 augusti, 2011, 20:50:46 PM »
Jag försökte på allvar att vara Bad Guy i Star Wars: Knights of the old Republic eftersom det skulle inverka på slutscenen, ett av de tidigare spelen som jag kände till att det var så. Jag tror jag klev av skeppet och såg en kille bli rånad och vips så var man där och hjälpte till. PLUS att man gav trashanken 1000 spänn så han kunde åka hem igen...

Är en sådan sucker på att alltid vara The Good Guy. Antar att det reflekterar vem man är i verkliga lite, eller?

Har försökt att vara ont i flera spel, slutar alltid som en mespropp :P

Sen i spel som Splinter Cell: Conviction när man får som val att skona eller avrätta slutgubben, då är det en annan femma... Skurken ÄR ju ond och förtjänar en kula i pannan :P Skillnad när det handlar om gamla tanter och hårt arbetande bönder :P
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #33 skrivet: 15 augusti, 2011, 20:56:41 PM »
Jeezuz...

kolla in skillnaden på detaltrikedom och textur i bilderna... Och Oblivion som var "det snyggaste som fanns" när det kom ut 2006 typ...

Klicka här för full upplösning, och håll i er!!!    http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/08/sky2.jpg

Sen är den nedersta raden från Morrowind från 2002... Och man tyckte att DET var snyggt då, snacka om låg standard :P
« Senast ändrad: 15 augusti, 2011, 21:01:47 PM av Newbie Kenobi »
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • pkunzip a:/sexpack c:/hjärnbalk
« Svar #34 skrivet: 18 augusti, 2011, 21:16:43 PM »
Jeezuz...

kolla in skillnaden på detaltrikedom och textur i bilderna... Och Oblivion som var "det snyggaste som fanns" när det kom ut 2006 typ...

Klicka här för full upplösning, och håll i er!!!    http://cache.gawkerassets.com/assets/images/9/2011/08/sky2.jpg

Sen är den nedersta raden från Morrowind från 2002... Och man tyckte att DET var snyggt då, snacka om låg standard :P

grymt.. då blev det bestämt redan nu på förhand---Jag ska vara ORK!

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 849
  • pkunzip a:/sexpack c:/hjärnbalk
« Svar #35 skrivet: 18 augusti, 2011, 21:17:50 PM »
Och äckligt elak.  ;D

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #36 skrivet: 26 augusti, 2011, 19:50:32 PM »
Nu får vi tydligen DLC en månad före alla andra även i detta spel. XBL is the shit!

The Elder Scrolls V: Skyrim [BBFC 18] PAX Prime Trailer

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #37 skrivet: 26 augusti, 2011, 21:30:36 PM »
Ska du också lira Skyrim Truckers? Female Bosmer kanske?  ;D
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #38 skrivet: 27 augusti, 2011, 09:59:33 AM »
Nä, jag har tyvärr inte tålamod för sånt här men det ser grymt ut trots det.

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #39 skrivet: 27 augusti, 2011, 11:04:28 AM »
Det var längesen man spelade ett spel som man aldrig ville sluta spela och när man väl gjorde det så ville man bara sätta igång igen. Börjar man bli gammal eller vad är felet? Nu är det kul i några timmar sen lägger man spelet åt sidan och vill ha nåt nytt. Är det jag eller är det spelen som inte är lika bra längre? Det fanns några spel som har fängslat mig men det verkar inte göras såna längre. Tänker mest på spel som KOTOR I & II, Hitman 2, Wing commander 3 & 4. Iofs var Oblivion nog också ett sånt spel, hoppas verkligen Skyrim når upp till den nivån.  :)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #40 skrivet: 27 augusti, 2011, 12:18:44 PM »
Jag tror att problemet är själva spelen. De är helt enkelt inte lika bra längre... Alla titlar görs mer lättillgängliga: kolla alla videos kring nyare titlar så hör ni ordet användas gång på gång. De senaste exemplen är nya Assassins Creed och Forza 4. Spelen vattnas ner så in i helsike att de blir helt ointressanta till slut.

Dessutom snor alla utvecklare idéer från varandra istället för att komma på något nytt vilket gör att vi sett alla "nyheter" förr. Ta det ack så populära CoD: Blops som exempel. Hur skiljer det sig egentligen från CoD 4 från 2007? Nya killstreaks innebär inte ett nytt spel i min värld...

Jag har dock inte hört ordet "lättillgängligt" nämnas i samband med Skyrim så jag HOPPAS att det inte vattnats ner för att passa den breda mainstream-publiken! För jag anser att tillräckligt många spelserier dödats för att tillfredsställa den otåliga massan som inte klarar inlärningskurvor längre än 30 sekunder... Det som gör att man ändå håller uppe hoppet är titlar som tex Toy Soldiers som med små medel erbjuder hur mycket spelvärde som helst!

Det är bara att hoppas att Bethesda inser hur stor fanbase de har och att "dumbing-down" av The Elder Scrolls skulle vara katastrofalt för serien!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #41 skrivet: 27 augusti, 2011, 18:33:20 PM »
Fördelen med detta spel är att man kan "götta" ner sig så mkt eller så lite man vill. Man kan gör en hack & slash gubbe dra ner svårighetsgraden till lättaste och segla genom spelet.

Eller så sitter man och kokar allsköns (vad kul det ordet blev  ;D) olika jox med växter och sedan dopar sig själv i speed så hästen dör om det råkar komma en stubbe i vägen.  ;D

Med andra ord, det blir vad man gör det till i denna spelserien.  :)

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #42 skrivet: 28 augusti, 2011, 00:51:44 AM »
Jag tror att problemet är själva spelen. De är helt enkelt inte lika bra längre... Alla titlar görs mer lättillgängliga: kolla alla videos kring nyare titlar så hör ni ordet användas gång på gång. De senaste exemplen är nya Assassins Creed och Forza 4. Spelen vattnas ner så in i helsike att de blir helt ointressanta till slut.

Dessutom snor alla utvecklare idéer från varandra istället för att komma på något nytt vilket gör att vi sett alla "nyheter" förr. Ta det ack så populära CoD: Blops som exempel. Hur skiljer det sig egentligen från CoD 4 från 2007? Nya killstreaks innebär inte ett nytt spel i min värld...

Jag har dock inte hört ordet "lättillgängligt" nämnas i samband med Skyrim så jag HOPPAS att det inte vattnats ner för att passa den breda mainstream-publiken! För jag anser att tillräckligt många spelserier dödats för att tillfredsställa den otåliga massan som inte klarar inlärningskurvor längre än 30 sekunder... Det som gör att man ändå håller uppe hoppet är titlar som tex Toy Soldiers som med små medel erbjuder hur mycket spelvärde som helst!

Det är bara att hoppas att Bethesda inser hur stor fanbase de har och att "dumbing-down" av The Elder Scrolls skulle vara katastrofalt för serien!

Det han sa ;D

Fördelen med detta spel är att man kan "götta" ner sig så mkt eller så lite man vill. Man kan gör en hack & slash gubbe dra ner svårighetsgraden till lättaste och segla genom spelet.

Eller så sitter man och kokar allsköns (vad kul det ordet blev  ;D) olika jox med växter och sedan dopar sig själv i speed så hästen dör om det råkar komma en stubbe i vägen.  ;D

Med andra ord, det blir vad man gör det till i denna spelserien.  :)

Näääää... Inte dödade du hästen???  ???
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
« Svar #43 skrivet: 28 augusti, 2011, 08:37:23 AM »
Nej då, den självdog för det gick för fort..  ;D

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #44 skrivet: 28 augusti, 2011, 13:29:02 PM »
Hmm, undrar om man kommer att få bli Kejsare över Tamriel i slutet på Skyrim?

Kejsaren bär ju The Dragon Amulet, det finns ett Dragon Temple, kejsaren sitter på The Dragon Throne, Dragon Fire ska brinna för att hålla ondskan borta, man får en Dragon Armor i slutet på Oblivion...

Och surrar man med vakterna i Cloud Ruler Temple i Oblivion, The Blades, säger de

"- The Emperors death was a harsh lesson for all of us. We failed in our duty to the Dragonborn. It must not happen again."

Dragonborn? Dovakhin!  ;D

Och enligt storeyn i Skyrim så har ju hela riket Tamriel nästan gått åt pipan, så det kanske behövs ett nytt Högsta Höns ^^

Bäst man skapar en karaktär som klär i krona  ;)
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock