Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Ping-pong time  (läst 485 gånger)

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 102
  • Gloria victis
Ping-pong time
« skrivet: 1 juli, 2011, 10:18:09 AM »
Tänkte höra efter ifall någon har lösning på mitt problem.

Kör mycket Black ops zombies - Ascension och dras med sjuka lagg problem när man börjar närma sig level 35 med 4 spelare. Spelet blir i stort sett osbelbart. Ung. som att mjukvara och hårdvara inte gifter sig med varandra. Även i multiplayer känns det som att man ständigt ligger lite lite efter. Det är bara jag som belastar nätet hemma. Även i cod 3 som jag fortfarande spelar flitigt dras jag till och från med lagg problem.

Utrustningen består av fiber från Telia, 100 Mbit/s och trådat ca. 3m fram till xboxen. Routen består av en Linksys wrt 320 och jag har gjort alla nödvändiga inställningar för nat. Funderar kanske på att byta ut linksysen mot en d-link 655. Det är tydligen d-link som gäller i år enligt säker källa. Vet inte om detta kommer göra någon braksucce för min del. Kan det kanske vara så att oavsett hur bra utrustning jag än har så förbättras inte ping-time till serven pga flaskhalsar i telias nät?

Tacksam ifall någon har en konkret lösning på detta kanske ohjälpliga problem.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
SV: Ping-pong time
« Svar #1 skrivet: 1 juli, 2011, 13:13:14 PM »
En kanske korkad fråga, men du har händelsevis inte datorn på samtidigt som du spelar? Även om man har en snabb uppkoppling och allting rätt inställt kan en påslagen PC enkelt döda en spelsession. När jag lirar snabba shooters stänger jag alltid av datorn (inte bara 'viloläge' alltså...) för att slippa problem.

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Gloria victis
« Svar #2 skrivet: 1 juli, 2011, 14:52:18 PM »
Jag läste faktiskt ett utav dina tidigare inlägg för länge sen om detta och ser alltid till att mac:en är avstängd och inte belastar nätet i onödan.

Jag lät uppgradera bredbandet från 10 Mbit/s till 100 Mbit/s och har faktiskt inte märkt någon förändring när jag spelar. Det enda som märks var att när jag hade 10 så var det gratis och nu får jag betala.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #3 skrivet: 1 juli, 2011, 16:57:24 PM »
Har du provat att köra test på UL/DL hastighet och Ping? Det kan ju vara så att du faktiskt inte får det du betalar för av Telia...

http://www.speedtest.net
http://www.pingtest.net

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #4 skrivet: 1 juli, 2011, 19:38:14 PM »
Prova att fimpa routern och kör direkt till modemet (om du har ett, annas rätt in i väggen) för att utesluta att det är routern som spökar.

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Gloria victis
« Svar #5 skrivet: 1 juli, 2011, 23:30:11 PM »
Prövade att koppla bort routen och och får B "line quality på pingtest istället för D mot samma server.
Speedtest gav mig 90/50 så det får man vara nöjd med. Går det inte att komma runt routen på något sätt när man kör trådat så man inte som nu, behöver gå via den? Jag fick iallafall en klar förbättring på ping testet.

Utloggad Tabbe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 145
« Svar #6 skrivet: 2 juli, 2011, 12:15:43 PM »
Fundera lite på att eventuellt byta ut din Router mot en lite mer Fiber anpassad.

Själv kör jag på ASUS RT-N56U kostar 1.089 på Netonnet
lätt att använda och har många små extra saker som den avancerade användaren kan pilla på.

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Gloria victis
« Svar #7 skrivet: 2 juli, 2011, 15:39:38 PM »
Fundera lite på att eventuellt byta ut din Router mot en lite mer Fiber anpassad.

Själv kör jag på ASUS RT-N56U kostar 1.089 på Netonnet
lätt att använda och har många små extra saker som den avancerade användaren kan pilla på.

Läste lite omdömen om den och det verkar va enat possitivt. Tack för feedbacken.