Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Bra deal på XBL GOLD 12 månader?  (läst 1160 gånger)

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 431
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
Bra deal på XBL GOLD 12 månader?
« skrivet: 18 augusti, 2011, 20:40:39 PM »
Min Gold går ut om lite mindreän 1 månad...

Sist jag köpte var det ett erbjudande om 40% rabatt och en cool Halo 3: ODST hjälm på köpet.

Känner någon till en bra deal just nu? Antar att de inte dyker upp i Dashboard om man redan är guldmedlem...?
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
SV: Bra deal på XBL GOLD 12 månader?
« Svar #1 skrivet: 19 augusti, 2011, 05:50:38 AM »
Då antar jag att du redan köpt via dashboarden och "prenumererar" redan och kommer bli debiterad automatiskt om du inte ringer och säger till. Brukar komma en del erbjudanden via dashboarden dock, senast för mig gjorde kom det EFTER mitt guld hade gått ut.

Själv köper jag på eBay...310:- för 12 mån...

Utloggad Tabbe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 145
« Svar #2 skrivet: 19 augusti, 2011, 08:39:22 AM »
Jag tittar aldrig på Dashboarden eftersom jag hatar att man åker på en prenumenation automatiskt.
Oftast håller jag ett öga på CdOn, de brukar ha bra erbjudande på Points och Live.
Sist köpte jag 1 års för 350 kr

Utloggad haestpojken

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #3 skrivet: 19 augusti, 2011, 21:59:12 PM »
Jag låter det löpa, slipper jag bry mig, det bara funkar :)

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #4 skrivet: 20 augusti, 2011, 00:50:37 AM »
Då antar jag att du redan köpt via dashboarden och "prenumererar" redan och kommer bli debiterad automatiskt om du inte ringer och säger till. Brukar komma en del erbjudanden via dashboarden dock, senast för mig gjorde kom det EFTER mitt guld hade gått ut.

Själv köper jag på eBay...310:- för 12 mån...

Hade 69kr i månaden via autogiro förr men det blev så satans dyrt i längden... 828kr per år är en del... När jag köpte mig 12 månaders Gold ringde jag och tog bort prenumerationen. Kasst att det inte går att göra via Dashboard eller Xbox.com, men så är det :) Bara gilla läget :) Jag är rädd för också som du säger att erbjudandena kommer EFTER att Gold gått ut...

310kr på eBay är helt ok :D Ska kika där!

Ska kolla det Tabbe tipsade om med på CDON.se.

Jag låter det löpa, slipper jag bry mig, det bara funkar :)

Mjo iofs, med som sagt, 828kr per år istället för 350kr på CDON är en rätt ordentlig skillnad... :P
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #5 skrivet: 20 augusti, 2011, 11:14:12 AM »

310kr på eBay är helt ok :D Ska kika där!

http://www.ebay.co.uk/itm/XBOX-360-LIVE-GOLD-CARD-Karte-Code-12-MONATE-NEU-/270563394878?pt=de_entertainment_games&hash=item3efed5c53e

Köper allt från den här snubben, tänk på att du måste ha PayPal bara men det kanske du visste? Koden får du oftast direkt på mail.

Utloggad Fierce_Swe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 148
« Svar #6 skrivet: 24 augusti, 2011, 18:17:33 PM »
Har köpt de 2 senasta på Tradera för ung 350:-  :)

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 217
  • XBL GT: D Gr8 Alexz
« Svar #7 skrivet: 26 augusti, 2011, 17:53:59 PM »
jag har prenummeration men har köpt på CDON.com 2st. 1 års skratch and mata in koder för 298 pix stycket och det löper till 2013 så det funkar för mig.... :D
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #8 skrivet: 26 augusti, 2011, 18:57:09 PM »
Hmm, hittar bara för 499kr på Cdon.com just nu. Iofs inkl 800 MS Points, men ändå... The search continues :D

Kanske det dyker upp någon bra deal i Dashboarden när abonnemanget gått ut om två veckor ;D
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #9 skrivet: 26 augusti, 2011, 20:29:37 PM »
sorry skulle sagt  va ett tag sen men likväl vad jag menar även om du inte "tar bort" din prenumeration så förlängs det med varje gång du laddar med scratchkods inköp innan de drar från kortet(bankkort) :D så mig gäller 2013, om du fattar vad jag hajar du fattar va eller hajjar du   :D aaaa du hajjar...fattar... u get it man  :D
Racing aint a str8 line.  POWER is nothing without CONTROL. LEARN from other peoples misstakes, life is 2 short 2 make em ALL yourself. NO GUTS NO GLORY. FORZA4 spelare sökes...

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #10 skrivet: 26 augusti, 2011, 21:29:54 PM »
He he... ehrm... va?!?!  ;D

Förstår jag dig rätt om jag översätter till svenska att om du redan HAR en prenumerationpå säg 12 månader, och så laddar du in en ny 12-månadres kod, då börjar den nya 12-månaders koden att förbrukar först när din aktuella prenumeration går ut?

Skulle det vara ett korrekt antagande?  ;)
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #11 skrivet: 26 augusti, 2011, 21:54:48 PM »
He he... ehrm... va?!?!  ;D

Förstår jag dig rätt om jag översätter till svenska att om du redan HAR en prenumerationpå säg 12 månader, och så laddar du in en ny 12-månadres kod, då börjar den nya 12-månaders koden att förbrukar först när din aktuella prenumeration går ut?

Skulle det vara ett korrekt antagande?  ;)

Svar ja. Köper du ett 12 månaders prenumeration och aktiverar detta och direkt efter köper ytterligare 12 månader så läggs det på de första 12 månaderna, dvs du får  24 månader.

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
« Svar #12 skrivet: 27 augusti, 2011, 01:18:28 AM »
Hmm, rackarns rabarber  :P

Nåväl, jag lirar ändå inte särskilt mycket online nuförtiden så det är ingen katastrof om jag är utan Gold ett par veckor :)

Får se om det dyker upp någon liknande deal i Dashboarden jag hade tidigare. Har sett en del trevliga erbjudanden på bla CDON.com, men de hoppade man ju inte på  :o
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad D Gr8 Alexz

• Medlem
  • *
« Svar #13 skrivet: 28 augusti, 2011, 21:09:03 PM »
jovars e det så som du undra kenobi men om du har prenummeration debiteras du "full"pris innan det går ut, på mitt sätt förlänger du detta å slipper ringa till MS och jobba dig :D

Utloggad Rakhim

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 51
« Svar #14 skrivet: 30 augusti, 2011, 07:38:27 AM »
12 månader + 800 ms points finns på Tradera för 419kr (ingen frakt). Finns för tillfället 1 kvar, jag själv beställde igår och fick koderna skickade till mig nu på morgonen.