Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Bra deal på XBL GOLD 12 månader?  (läst 1160 gånger)

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 431
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
SV: Bra deal på XBL GOLD 12 månader?
« Svar #15 skrivet: 30 augusti, 2011, 08:16:36 AM »
Ja jag såg det! 419kr inkl 800 points är ju helt ok!

Då är frågan om man ska hoppa på den eller kika efter nån bra deal i dashboarden när Gold gått ut...

Om man gör om 800 points till ca 80kr så blir ju priset för 12 mån XBL 339kr, alltså 99 öre per dag. Det är inte fy skam det heller...  ;D
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #16 skrivet: 4 september, 2011, 21:42:59 PM »
Beställde precis 12+2 månader för 400 kr. Får jag säga är helt okej.

Har aldrig testat onlineköp via cheapxboxlivecodes.com men tänkte ge det en chans och det funkade faktiskt klockers. Helt klart värt det.

Nån som har koll på hur det fungerar från deras sida? Jag menar, man får ju en inscannad kod i mailen, känns rätt B på nåt sätt men tydligen så fungerar det ju och
sidan borde ju vara borttagen och svartlistad för längesen om det var nåt fuffens med den. Hur får de tag på sina koder?

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #17 skrivet: 5 september, 2011, 17:21:24 PM »
"Parallellimport" och utnyttjar skillnader i priser på olika marknader och med olika valutor skulle jag tro. Har förmodligen också lägre vinstmarginal än andra återförsäljare och inga overhead-kostnader... En server + epost kostar inte många spänn...  :)

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad bepees

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 74
    • Rofa Design Webshop
« Svar #18 skrivet: 29 september, 2011, 13:17:14 PM »

Har aldrig testat onlineköp via cheapxboxlivecodes.com men tänkte ge det en chans och det funkade faktiskt klockers. Helt klart värt det.

Nån som har koll på hur det fungerar från deras sida? Jag menar, man får ju en inscannad kod i mailen, känns rätt B på nåt sätt men tydligen så fungerar det ju och
sidan borde ju vara borttagen och svartlistad för längesen om det var nåt fuffens med den. Hur får de tag på sina koder?

Har även jag provat att beställa från denna sida. Lite fiffel med förstagångsbeställning men klockrent i övrigt. Koden kom snabbt och funkade klockrent. :D
Håller man lite koll på £ så kan man faktiskt göra lite klipp. mitt live 12+2 mån kostade 359 spänn. Har för övrigt också beställt lite prylar från zavvi.com.
Även där klockrent. Köpte en ny trådlös handkontroll och headset för ca 179 kr / st. Inte helt fel om man kollar på vad dom kostar i sverige. Shesh.

toodles

Utloggad NahojG

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 63
« Svar #19 skrivet: 27 januari, 2012, 11:16:25 AM »

Kan oxå säga att sidan fungerar.. Köpte igår en 12månaders + 2 månader + en care package avatar grej för 355kr på en deal dom hade .. VÄLDIGT mycket billigare än vad jag har köpt innan så blev lycklig...

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 102
  • Gloria victis
« Svar #20 skrivet: 27 januari, 2012, 12:45:52 PM »

Kan oxå säga att sidan fungerar.. Köpte igår en 12månaders + 2 månader + en care package avatar grej för 355kr på en deal dom hade .. VÄLDIGT mycket billigare än vad jag har köpt innan så blev lycklig...

Jag tänkte jag skulle köpa 4200MP genom dem. Polarn köper alla sin MP och guld-medlemsskap genom dem. Jag dubbelkollade med Xbox LIVE support (MS har ju för vana att vilja kontrollera allt) och enligt personen på supporten så skulle detta inte fungera eftersom koderna är kopplade till varje enskilt land. Mot bättre vetande så tycks de uppenbarligen fungera.

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
« Svar #21 skrivet: 27 januari, 2012, 15:47:07 PM »
Gnäller!!!

-Varför har de inte infört "Xbox live gold / familypack" i Sverige?
Usa, Can och UK....men vi ska vänta tills permafrosten dödat våra förstfödda... :(
"The castle Antrax?!"

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 102
  • Gloria victis
« Svar #22 skrivet: 28 januari, 2012, 00:44:20 AM »
Gnäller!!!

-Varför har de inte infört "Xbox live gold / familypack" i Sverige?
Usa, Can och UK....men vi ska vänta tills permafrosten dödat våra förstfödda... :(

-Sverige?
Säger Microsoft
-Vad är de?
-Du menar väl Schweiz.