Eftersom "betan" (varför inte bara kalla den demo som alla andra) nu finns för nedladdning via Marketplace och jag och Majoren slagit ihjäl ett par timmar säger jag så här:
Visserligen tillhör Metro-banan en av de allra ledsammaste jag spelat men i övrigt kan jag inte hålla med i Crille och Vistas kritik... Grafiken är ju varje fall snyggare än i Blops med tanke på banans storlek och allt som händer runtomkring. Visst - inte lika snyggt som i de videos vi matats med, men riktigt "crisp" och krutet lagt på rätt ställen.
Jag gillar också att man plockar poäng på helt annat sätt nu än tidigare och det LÖNAR sig att jobba som ett team. Springer man runt som i CoD kan man räkna med att bli skjuten innan man fattar vad som hände, men lirar man taktiskt och täcker varandra har inte camparna mycket att hämta.
Jag ser verkligen fram emot fullversionen och mer öppna banor. CQB har aldrig varit riktigt min grej...
På den negativa sida: menysystemet känns onödigt krångligt! Det är många knapptryckningar hit och dit. Visserligen en vanesak, men ändå...
Sedan fattar jag inte varför man ALLTID hamnar i olika lag även om man ligger i samma BF-squad och party?!?

Och jag hoppas att den stundtals buggiga matchmakingen är en beta-företeelse och något vi slipper i fullversionen...
Men på det stora hela ser jag fram emot releasen måste jag säga!