Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Battlefield 3 beta fr.o.m. 27 september  (läst 1269 gånger)

Utloggad larusso

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 25
Battlefield 3 beta fr.o.m. 27 september
« skrivet: 26 september, 2011, 14:58:34 PM »
Äntligen är det dags att testa vad BF3 har att erbjuda. För oss som har förbokat och/eller skaffat MoH Tier 1 limited edition startar betan den 27 september, ni andra får vänta snällt till den 29  8)

Det vore kul att teama upp med andra BF-frälsta betatestare - lämna era livenicks i denna tråd så hittar vi varandra när betan är uppe!

Nick: L a R u s s o

Utloggad MrVista

• Teknisk Guru
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 486
    • TheRealMrVista
SV: Battlefield 3 beta fr.o.m. 27 september
« Svar #1 skrivet: 27 september, 2011, 11:43:00 AM »
Nån mer än mig som köpte MOH Tier1 och borde få tillgång till betan idag???

Kollar man på ea.com/beta så står det bara:
You’ll also get early access if you purchased Medal of Honor Limited Edition when it was released last year. Look out for an email.

Men inte f*n har jag fått nått email...

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad MrVista

• Teknisk Guru
  • Seniormedlem
  • *
    • TheRealMrVista
« Svar #2 skrivet: 27 september, 2011, 15:07:17 PM »
Nu så kom mailet, så tankning pågår

Ska vi slå vad om att frugan kommer ikväll å vill kolla film eller nått... Inte bara i TV-spel man kan kriga :)

Utloggad FxEffekt

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 272
« Svar #3 skrivet: 28 september, 2011, 00:03:15 AM »
Fick också mailet idag, men glömde bort att det var den 27e ehm  ::)
Å andra sidan så tar Gow3 upp ungefär all lediga tid så jag får se om jag orkar bita i betan, kanske kikar påt i helgen.

Utloggad halkan

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 118
« Svar #4 skrivet: 28 september, 2011, 11:01:28 AM »
...eller skaffat MoH Tier 1 limited edition startar betan den 27 september, ni andra får vänta snällt till den 29  8)

Som jag rotade i skåpen efter den där koden igår! :)
Nu noterade jag att jag hade fått ett mail och ja, då blir det väl pang pang ikväll då!

Utloggad larusso

• Medlem
  • *
« Svar #5 skrivet: 28 september, 2011, 11:06:13 AM »
Efter en hel del strul (rätt kul att följa de desperata tweetsen på #bf3beta) kunde man äntligen testa sjukt hajpade betan igår.

Banan man spelar på är "Operation Métro" i spelläget "Rush", som känns igen från tidigare BF-spel. Banan utspelar sig i Paris i och kring en tunnelbanestation. Banan är extremt "linjär" och smal jämfört med banorna i BC2. Grafiken känns inte som något lyft och spelkänslan  efter 2,5h spel upplever jag inte heller inte som lika bra som i föregångaren. Det känns som att man tittat för mycket på COD med dess uppsnabbade speltempo jämfört övriga spel i BF-serien.

I likhet med BC2 får man poäng och uppgraderar sin utrustning allteftersom. Observera att statsen från betan inte kommer att följa med till retailversionen, så lägg inte en massa tid på att levla upp för att ha en edge när spelet släpps.

Jag kommer att ge betan ett par dagars speltid till (förutsatt att EA:s spelservrar tillåter det), men jag hoppas verkligen att retail-releasen innebär väsentliga förbättringar...

Ses på slagfältet!

Utloggad larusso

• Medlem
  • *
« Svar #6 skrivet: 28 september, 2011, 11:18:57 AM »
Som jag rotade i skåpen efter den där koden igår! :)
Nu noterade jag att jag hade fått ett mail och ja, då blir det väl pang pang ikväll då!

Nice! Då ses vi i Paris ikväll då! Var lite strul med ljudeet igår, men jag testar gärna voicen ikväll.

Utloggad MrVista

• Teknisk Guru
  • Seniormedlem
  • *
    • TheRealMrVista
« Svar #7 skrivet: 28 september, 2011, 13:02:58 PM »
Jag å Crille körde 1 timme igår kanske, sen gav vi upp.

Nu är iofs han och jag dom sämsta personerna att recensera BF/BC spelen eftersom vi knappast tillhör deras största fans, men tror vi båda samstämmigt kan säga USCH!
Visserligen en beta, men hallå grafiken??? Kändes som att köra ett 5 år gammalt spel. Man känner sig duktigt lurad på deras otroligt schyssta videos som dom släppt senaste tiden.

Och sen samma kampande j*vlar som bara ligger längst in tunnelbanan och utövar prickskytte...

Näru, kommer inte bli nått köp av detta spel!

Utloggad CRILLE66

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 171
« Svar #8 skrivet: 28 september, 2011, 13:49:55 PM »
Håller med dig, Vista!

Jag har inte varit någon större fan av BFBC spelen. Gårdagen ändrade inte den inställningen.

Alla jävlar var snipers och låg och tryckte. Jag är en kampare men inte i närheten av de som man mötte igår.
Man smög omkring med sin AK47 när man plötsligt blev skjuten av någon som slagit upp sitt tält någonstans på andra sidan av banan.

Förstår inte uppståndelsen kring spelets grafik. Visst har det varit grymt snygga videos men det vi såg igår var inget märkvärdigt.

Jag hade tänkt ge spelet en chans men efter gårdagen är jag tveksam till att lägga pengar på spelet. Jag är troligen alldeles för COD- skadad för att förstå grejen med BFBC spelen.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #9 skrivet: 28 september, 2011, 15:06:12 PM »
Förstår inte uppståndelsen kring spelets grafik. Visst har det varit grymt snygga videos men det vi såg igår var inget märkvärdigt.

Skulle gissa på att det vi hittills sett i form av videosnuttar är från PC-versionen. Tror samma sak gäller de "stora öppna kartorna". 360-version kommer att vara sämre - helt klart!

Men samtidigt är inte grafiken allt. Och BF har en grej som CoD saknar: det finns en poäng med att samarbeta. Det gör det, i mitt tycke, till ett bättre multiplayerspel än CoD som BARA handlar om K/D-ratio och level up. Sen har CoD andra klara förtjänster tex möjligheten att customiza sina matcher.
Sen tycker jag att okrossbara omgivningar hör till historien i spelvärlden. Man ska kunna skjuta/spränga och ha sönder saker i ett krigsspel!

Slutligen vet jag inte vad som är värst: bush-wookies i BF eller alla 1337'or med ADHD i CoD... Går väl ungefär på ett ut på rolighetsskalan...  :o
« Senast ändrad: 28 september, 2011, 15:08:02 PM av El Hadji »

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad larusso

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: 28 september, 2011, 15:30:50 PM »
...
Men samtidigt är inte grafiken allt. Och BF har en grej som CoD saknar: det finns en poäng med att samarbeta. Det gör det, i mitt tycke, till ett bättre multiplayerspel än CoD som BARA handlar om K/D-ratio och level up. Sen har CoD andra klara förtjänster tex möjligheten att customiza sina matcher.
Sen tycker jag att okrossbara omgivningar hör till historien i spelvärlden. Man ska kunna skjuta/spränga och ha sönder saker i ett krigsspel!

Well put Hadji, håller med till fullo. Spelkänslan är helt klart viktigare än grafik och ljud. Och det som bidrog till känslan i BC2 var som du skriver samarbetet och de fantastiska MP-kartorna: Stora, snygga, välbalanserade, med fordon och förstörbar omgivning. Jag hoppas fortfarande på att retailversionen av BF3 kommer erbjuda allt detta med. Tältandet kan absolut vara frustrerande, men kommer antagligen att balanseras i retailversionen (i betan kan man skjuta igenom skydd på flera ställen).

Några intressanta nyheter är förändringarna i klasserna. T.ex. har assault nu medikits (och senare defib), som medic i BC2.
Medic heter nu support och har ammo (som assault i BC2). Recon har radio i startkitet, vilket är en utplacerbar spawnpoint (tactical insertion från CoD). Mycket trevligt eftersom hela squaden kan spawna på den :)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #11 skrivet: 29 september, 2011, 18:27:05 PM »
Eftersom "betan" (varför inte bara kalla den demo som alla andra) nu finns för nedladdning via Marketplace och jag och Majoren slagit ihjäl ett par timmar säger jag så här:

Visserligen tillhör Metro-banan en av de allra ledsammaste jag spelat men i övrigt kan jag inte hålla med i Crille och Vistas kritik... Grafiken är ju varje fall snyggare än i Blops med tanke på banans storlek och allt som händer runtomkring. Visst - inte lika snyggt som i de videos vi matats med, men riktigt "crisp" och krutet lagt på rätt ställen.

Jag gillar också att man plockar poäng på helt annat sätt nu än tidigare och det LÖNAR sig att jobba som ett team. Springer man runt som i CoD kan man räkna med att bli skjuten innan man fattar vad som hände, men lirar man taktiskt och täcker varandra har inte camparna mycket att hämta.

Jag ser verkligen fram emot fullversionen och mer öppna banor. CQB har aldrig varit riktigt min grej...

På den negativa sida: menysystemet känns onödigt krångligt! Det är många knapptryckningar hit och dit. Visserligen en vanesak, men ändå...

Sedan fattar jag inte varför man ALLTID hamnar i olika lag även om man ligger i samma BF-squad och party?!? :o Och jag hoppas att den stundtals buggiga matchmakingen är en beta-företeelse och något vi slipper i fullversionen...

Men på det stora hela ser jag fram emot releasen måste jag säga!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Fierce_Swe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 148
« Svar #12 skrivet: 29 september, 2011, 22:43:13 PM »
Har testat både Pc och 360 nu! Upplever mindre buggar med 360'n faktiskt förutom grafikbuggar etc. Det ser snyggare ut på Pc'n! Helt klart!!! Däremot kan man inte göra binds på musen etc vilket är fruktansvärt irriterande och så kraschar det också! Har alltid föredragit BF på Pc men BF3 blir nog på boxen ändå! Funkar helt enkelt smidigare och bättre för mig.  8)

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #13 skrivet: 29 september, 2011, 22:48:55 PM »
För tillfället så funkar inte betan på Xboxen just nu men de jobbar på det.

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 160
« Svar #14 skrivet: 29 september, 2011, 23:56:25 PM »
Håller med el hadji det är ett jätte bra demo grafiken inget o klaga på kontrollerna sitter som en smäck.....