Måste slå ett slag för den fantastiska co-open i MW3. För min del var den stora behållningen med MW2 de många kvällar jag och en kompis ägnade åt att knäcka "O cristo redentor" och övriga co-op missions på ökande svårighetsgrader i splitscreenläge, tuggandes på nävar med chips och klunkandes på kalla öl. Kvalitetsunderhållning i nivå med större livesänd sport, helt klart!
Nu har jag äntligen testat vad MW3 har att erbjuda, och måste säga att även om det spel- och grafikmässigt känns som nya banor till MW2 så är jag imponerad! Samma spelglädje infinner sig igen, och att man tagit "zombiemode" från Black Ops och förädlat det till "Survival mode" i MW3 är ren grädde på moset. Det är underbart att bekämpa våg efter våg av varierande motståndare med allsköns "killstreaks" som man låser upp allteftersom. Att kalla in airstrikes, predator missiles och Delta squads är barsnligt kul och beroendeframkallande och borgar för många härliga spelkvällar framöver, även när alla ordinare co op-uppdrag är färdigspelade.