Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Man blir så trött.  (läst 827 gånger)

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 986
  • a.k.a Spelgubben
Man blir så trött.
« skrivet: 11 december, 2011, 12:00:24 PM »
Snart 2 månader har gått och mitt xbl-konto är inte återställt. Jag verkar ha fått tillbaka min Lord Honko GT så jag kan logga in på den. Men menyer och skit är fortfarande på ryska och det är återställt från guld till gratis medlemskap och jag antar att min tjusiga siffra 6 (som visar hur länge man varit guld i streck) har försvunnit. Kanske ingen stor grej iof. Ingen hos microsoft supporten verkar kunna säga någonting om hur läget är. Personligen förstår jag inte problemet. Jag VET att dom kan rätta till detta. Frågan är bara varför det inte händer något. Så jävla less på skiten just nu och skriver mest av mig lite här på klagomuren.

Jag känner hur detta infekterat hela min spelglädje. Hade sett fram emot att spela Gears of War 3, Battlefield 3, Forza 4 online. Men hela den här storyn tog död på alltihopa.

Nu kanske många av er tycker, aja det är väl inget att hänga läpp för. Bara skaffa en ny profil och börja lira igen. Visst så kan det vara men för mig handlar det mer om principer. Jag har betalt för guld fram till sommaren 2012 som jag nu inte kan utnyttja samt att jag blivit av med 2 månader nu under tiden (och vem vet hur länge det ska vara så här?). Sen är det ju inte bara detta. Allt jag har köpt (tex alla rock band 3 låtar) är ospelabara på någon annan profil än just Lord Honko GT'n. :/

Känns riktigt tråkigt när mitt största intresse har fått sig en rejäl törn och om motivationen kommer tillbaka verkar ligga helt i MS händer.....

Utloggad grottmannen

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
SV: Man blir så trött.
« Svar #1 skrivet: 11 december, 2011, 15:41:59 PM »
Riktigt dåligt att det ska ta sånt tid att lösa en sån sak. Inte för att jag vet hur dom jobbar och hur det fungerar vid en sån här grej men det känns ju som det är mindre viktigt i deras ögon.

Jag har själv lyckats med konststycket att få mig själv muted så jag inte kan se om min mic fungerar eller ej. Som tur är så kan jag fortfarande höras men det är väldigt irriterande. Nu har det varit så nästan sen releasen av gow3 och det är fortfarande inte löst, borde också vara relativt lätt att åtgärda tycker man.

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 431
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
« Svar #2 skrivet: 12 december, 2011, 10:01:11 AM »
Nej Honko, detta är absolut något att hänga läpp för och jag känner verkligen med dig!

Det är inte bara att skapa en ny profil och börja spela om allt. Profilen är en del av en själv, allt man varit med om ensam och tillsammans med andra, alla spelminnen, allt! Det är den man ÄR "där ute"... :(

Vore också jävligt surt om 6an försvann för det är lite prestige i den! Den finns ju där för att Microsoft vill uppmuntra spelare att vara Gold-medlem, och då måste den ju fylla sitt syfte med.

Och sen som du säger, alla DLC's du köpt är ju bundna till det kontot m.m. m.m. m.m.

Ja Microsoft Xbox Support borde verkligen ta tag i det här och lösa det. De har ett ansvar mot sina betalande kunder. Vi betalar deras lön och ser till att företaget lever och frodas. Visst, om 100-200 användare är missnöjda påverkar väl inte dem nämnvärt, men det är som sagt en princip!

Och det är så jävla irriterande att folk inte kan hålla tassarna borta från sånt som inte är deras eget!

Hoppas det ordnar sig till det bästa, och behöver du nån som står utanför Microsofts kontor och skriker slagord på draktunga så hänger jag med ;)
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #3 skrivet: 18 december, 2011, 18:30:55 PM »
Det tog ungefär två månader men nu har jag fått tillbaka mitt konto och guldmedlemskapet är återställt. Fick faktiskt behålla min E-penis med siffran 6 som indikerar antal år som gulmedlem i sträck.

Anledningen till att det tog tid var någonting med rättigheter och licenser vid flytt av konto till en annan region. I mitt fall först en flytt till ryssland och sedan en flytt tillbaka till sverige. Plus att det tog väl någon extra vecka under tiden dom utredde ärendet.

Lite besviken på att supporten skruvade på sig och sa nej när jag frågade om dom skulle kompensera mig lite för "sveda och värk" med något spel eller MS-points eller något annat roligt. Det borde inte kosta dom någonting egentligen för att hålla mig nöjd och tyst. Aja, trots allt är jag iallafall nöjd över att allt har ordnat upp sig till slut även om det var två olidligt långa månader :)

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #4 skrivet: 18 december, 2011, 18:52:59 PM »
Gött att det löste sig till slut ändå men kasst av MS att inte kompensera åtminstone LITE för sveda och värk.

Utloggad taidara

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 102
  • Gloria victis
« Svar #5 skrivet: 18 december, 2011, 21:05:17 PM »
Bra att det ordnade upp sig till slut och dessutom lagom till julhelgen :)
Att dem kunde kompenserat för sveda och värk tycker jag vore på sin plats och en snygg gest för en länge betalande och trogen kund. Man får en känsla av att MS motto är: "Kunden har alltid fel" ;). Att det sen tog sådan tid för dem att lösa problemet får mig att fundera på om det överhuvudtaget är någon som jobbar där eller om det bara är anställda.
« Senast ändrad: 18 december, 2011, 21:06:48 PM av taidara »

Utloggad Newbie Kenobi

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 431
  • Growing old is inevitable, growing up is optional!
« Svar #6 skrivet: 19 december, 2011, 11:38:29 AM »
"- Den som väntar på något gott och får vänta mer än 36 sekunder har väntat på tok för jävla länge!" - Min dotter, 2 år ;)

Kanske anser inte Microsoft/Xbox support att orsaken till att kontot kunde kapas var "deras fel"...

Å andra sidan har jag för mig att deras policy säger att om det verkligen var ditt fel så får du klara dig bäst du kan på egen hand... Vilket då i sin tur leder tillbaka till att det kanske inte var "helt och hållet" ditt fel och att du faktiskt borde få en liten kompensation... Låter som att de kanske inte har bästa rutinerna och säkerhet för spelarnas konton?

En Skyrim Male T-Shirt till din avatar kanske? ;)

Sjukt skönt att det ordnade upp sig i alla fall. Kul att ha dig tillbaka! Game on ;)

PS: Kommer några ihåg den där engelsk-norska tjommen som vill sälja/byta 2100 MS Points billigt här på forumen (och inte var en scam)? Till honom sa ju supporten att det inte gick att göra om hans konto till europeiskt från amerikanskt fastän han bodde i Norge... Fast nu gick det att byta Honkos konto från europeiskt till (asiatiskt för ryssland?) och sedan tillbaka...

Eller är det bara regionsbasserat kanske och sverige/ryssland ligger båda i europa enligt Microsoft?

Man blir snurrig :P
« Senast ändrad: 19 december, 2011, 11:40:01 AM av Newbie Kenobi »
- Would you kindly...
Atlas, Bioshock

Utloggad Lord Honko

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • a.k.a Spelgubben
« Svar #7 skrivet: 19 december, 2011, 12:24:21 PM »
Jag anser att det är MS (eller kanske rent utav EA's) fel. Jag har aldrig under min XBL tid varit oaktsam med mitt konto. Aldrig lämnat ut mail och/eller password någonstans. Ser alltid till att ha helt andra inloggningsuppgifter på sidor på nätet som har med spel att göra. Har bytt lösen vid (o)jämna mellanrum. Sen är det klart att dom som kan och vill och är duktiga på att hacka saker hittar alltid ett sätt att kringå systemen. Är inte så haj på sådana saker men jag antar att det finns ett antal sätt att göra det på?

Allt bekymmer som uppstod för mig kom i samband med att jag loggade in på EA's servrar (via spelet) i FIFA12 och vad jag har läst i efterhand är jag låååångt ifrån ensam med detta bekymmer just efter att ha spelat FIFA12.

Bekymret som jag ser det är idag att du måste snart i varenda spel logga in och aktivera online pass där du egentligen signar in med dina uppgifter en gång till?? Ser inte poängen riktigt. Visst jag köper online passets funktion att döda begagnatmarknaden. Fine. Men att du helt plötsligt, utöver XBL-inloggningen, även ska logga in på diverse servrar, godkänna avtal igen mm mm. Bara för att spela online.

Som en liten sidnotering i ett annat ämne:
Är det nån mer än jag som tycker det känns skumt att i en SPELkonsoll lägga menyn för att spela 3 steg till höger (i och med senaste dashboarduppdateringen). Borde inte den ligga först?

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #8 skrivet: 19 december, 2011, 16:26:24 PM »
Nä, det är en digitalTV-box. Vi ska ju kolla på en massa kanaler som vi inte har, remember?
PS. Kinectimals går bra om du nu promt ska spela....

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad FourFather

• Teknisk Guru
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 143
« Senast ändrad: 7 januari, 2012, 08:15:13 AM av FourFather »
Run 'n Gun Pray 'n Spray