Satt igår och provade runt lite.
Det som kändes positivt var inst på hd. testade några spel och visst, det blir tystare när man slipper höra dvd-snurran. Dock måste skivan sitta i spelaren, antagligen en eftergift pga alla piratkopierande snåljåpar där ute. Hade ju varit mojsigt att ha sina favoritspel på HD'n så man slapp byta skiva. (Yes, I am a soffpotato).
Vad jag upptäckte efter installation av test drive unlimited var att allt laddat ner i efterhand, (olika add-ons) var jag tvungen att ladda ner igen. behövde dock inte köpa igen. Tar en jäkla tid. Jag provade då att avinstallera spelet och köra som vanligt från skiva, då fanns allt jag lagt till med igen plötsligt. Ska kolla med andra spel om det blir likadant.
Antagligen var belastningen på live hög igår för download tiderna var långa.
Ibland när jag "bläddrade" i min friendlist och öppnade vissa kontakter så hakade dashboarden upp sig när jag gick tillbaka till roten. Kan ju iofs bero på den höga belstningen. 2 gånger frös min box och jag fick starta om den.
Roligt med avatarerna. Fick min fru så pass intresserad att hon skapade ett eget användarkonto så hon kunde göra en egen figur. Kul och se hur ni andra filurer ser ut, va' snygga alla är...
Jag tycker hur som helst den nya boarden är kanon. Tror att när man vant så kommer allt att vara frid och fröjd.
Dessutom så kommer det att tillkomma massa tjänster framöver, hyra film m.m där man antingen hyr under en tidsperiod eller att kan titta på den en gång efter att du laddat ner den.