Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: NXE  (läst 165 gånger)

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 373
  • Sicken jäkla smäll!
NXE
« skrivet: 19 november, 2008, 20:39:46 PM »
Vad gillar ni den nya dashboarden?

Det jag tycker om är att kunna köra spelen från hårddisken... Min DVD-spelare låter som en Apache helikopter med trasig ljuddämpare, så förhoppningsvis kommer jag kunna spela utan hörlurar framöver...
[xblgt]Dynamite Harry[/xblgt]

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
Re: NXE
« Svar #1 skrivet: 19 november, 2008, 21:06:27 PM »
Verkar väl rätt ok. Lite tidigt att säga. Funderar nu på att köpa en större HD. 20 GB räcker inte långt om man skall installera spel.

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #2 skrivet: 19 november, 2008, 21:27:23 PM »
...det gjorde jag förra veckan :)

Utloggad Davidian73

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 6
« Svar #3 skrivet: 20 november, 2008, 09:26:44 AM »
Satt igår och provade runt lite.

Det som kändes positivt var inst på hd. testade några spel och visst, det blir tystare när man slipper höra dvd-snurran. Dock måste skivan sitta i spelaren, antagligen en eftergift pga alla piratkopierande snåljåpar där ute. Hade ju varit mojsigt att ha sina favoritspel på HD'n så man slapp byta skiva. (Yes, I am a soffpotato).

Vad jag upptäckte efter installation av test drive unlimited var att allt laddat ner i efterhand, (olika add-ons) var jag tvungen att ladda ner igen. behövde dock inte köpa igen. Tar en jäkla tid. Jag provade då att avinstallera spelet och köra som vanligt från skiva, då fanns allt jag lagt till med igen plötsligt. Ska kolla med andra spel om det blir likadant.
Antagligen var belastningen på live hög igår för download tiderna var långa.

Ibland när jag "bläddrade" i min friendlist och öppnade vissa kontakter så hakade dashboarden upp sig när jag gick tillbaka till roten. Kan ju iofs bero på den höga belstningen. 2 gånger frös min box och jag fick starta om den.

Roligt med avatarerna. Fick min fru så pass intresserad att hon skapade ett eget användarkonto så hon kunde göra en egen figur. Kul och se hur ni andra filurer ser ut, va' snygga alla är...

Jag tycker hur som helst den nya boarden är kanon. Tror att när man vant så kommer allt att vara frid och fröjd.
Dessutom så kommer det att tillkomma massa tjänster framöver, hyra film m.m där man antingen hyr under en tidsperiod eller att kan titta på den en gång efter att du laddat ner den.
« Senast ändrad: 20 november, 2008, 10:10:23 AM av Davidian73 »

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: 20 november, 2008, 11:32:23 AM »
Först när jag hörde talas om NXE med avatarer och jox var jag ganska skeptisk. Och visst - avatarerna tillför väl egentligen inte så mycket annat än att de är lite lattjolajbans. Dock tycker jag att den funktionalitet som nu erbjuds är betydligt bättre än den gamla dashboardens.

Jag fick en massa felmeddelanden när jag testade de olika funktionerna igår, men det säkert också en belastningsfråga. Det lär ta ett tag innan menyerna sitter i ryggmärgen, men det är väl bara att öva!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #5 skrivet: 20 november, 2008, 14:25:44 PM »
Vi får väl testa Party ikväll, och se om det tillför något?

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 326
« Svar #6 skrivet: 20 november, 2008, 16:52:18 PM »
Jag, hadjii,å jobe prövade på party igår och det är som en private chat fast man kan vara fler än 2.

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #7 skrivet: 20 november, 2008, 17:18:28 PM »
Jag, hadjii,å jobe prövade på party igår och det är som en private chat fast man kan vara fler än 2.

Så då vill ingen testa med mig då?  ;) Hur ser man vem som pratar? Rör sig munnarna eller?

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 326
« Svar #8 skrivet: 21 november, 2008, 11:17:18 AM »

Så då vill ingen testa med mig då?  ;) Hur ser man vem som pratar? Rör sig munnarna eller?
Självklart inte..  ;)
Beror på väl på vilka som är i partyt, vissa röster känner man igen..

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #9 skrivet: 21 november, 2008, 13:48:03 PM »
Det fina är också att man kan stanna kvar i chat-partyt om man lirar ett spel... Bra om man tex inte orkar muta alla stöniga glin i tex Call of Duty.  ;D

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."