Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Någon mera som blev nykär i Halo efter ettans remake?  (läst 340 gånger)

Utloggad Augustus08

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
Någon mera som blev nykär i Halo efter ettans remake?
« skrivet: 9 februari, 2012, 22:57:38 PM »
Jag köpte nya Combat evolved som en plikthandling. En av de viktigaste spelen någonsin måste respekteras och ägas. Men det gav mig en nytändning för hela serien och jag har grävt fram alla halospel för närmare studier. Jag köpte även på mig två tjocka nördböcker om Halos universum.

Att något så gammalt kan ha så ödölig gameplay, fullt i klass med allt nutida var otroligt att upptäcka och nu när jag spelat igenom kampanjen själv och inte i hetsig co-op med en vän fick jag uppleva alla stora ögonblick som förändrade spelvärlden ordentligt.

Ett av mina bästa spelköp.

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
SV: Någon mera som blev nykär i Halo efter ettans remake?
« Svar #1 skrivet: 10 februari, 2012, 09:58:11 AM »
Halo förtjänar absolut en plats i spelvärldens "Hall of Fame". Det är tack vare Halo som Xboyz existerar faktiskt. Men jag skulle vilja säga att det är möjligheten till just co-op via Xbox LIVE som gör re-maken på Halo värd att satsa på!

Jag och Mjr Malfunction, som en gång i tiden drog igång den här cirkusen, njöt i fulla drag av att återuppleva gamla spelminnen när vi lirade igenom re-maken. Helt suveränt att ett gammalt spel kan vara såpass bra!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #2 skrivet: 10 februari, 2012, 19:49:05 PM »
Halo förtjänar absolut en plats i spelvärldens "Hall of Fame". Det är tack vare Halo som Xboyz existerar faktiskt. Men jag skulle vilja säga att det är möjligheten till just co-op via Xbox LIVE som gör re-maken på Halo värd att satsa på!

Jag och Mjr Malfunction, som en gång i tiden drog igång den här cirkusen, njöt i fulla drag av att återuppleva gamla spelminnen när vi lirade igenom re-maken. Helt suveränt att ett gammalt spel kan vara såpass bra!

Är det bara jag, Hadji o Kilrah som köpt remaken???
Jag skulle vara svinsugen på att köra lite MP med "one-shoot-one-kill" inställningar på de gamlaklassikerna, men även den nya djungelbanan, vilken jag tycker verkar vara en av de bäst designade baner jag någon sin sett. Sen är de alltid sköj med en Rocket-Launcher fight :-)

Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 326
« Svar #3 skrivet: 11 februari, 2012, 02:52:07 AM »

Är det bara jag, Hadji o Kilrah som köpt remaken???
Jag skulle vara svinsugen på att köra lite MP med "one-shoot-one-kill" inställningar på de gamlaklassikerna, men även den nya djungelbanan, vilken jag tycker verkar vara en av de bäst designade baner jag någon sin sett. Sen är de alltid sköj med en Rocket-Launcher fight :-)
Nej då käre Major! Även jag har det! Dock har jag bara spelat igenom SP-delen och kört några rundor live som dock slutade med att jag blev förbannad och spelade BF3 istället. :-)

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #4 skrivet: 11 februari, 2012, 15:39:24 PM »
Funderar på att skaffa det, det finns många fina stunder från ettan jag gärna återupplever.
Är det nån skillnad grafiskt ni som lirar det?

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #5 skrivet: 11 februari, 2012, 16:53:19 PM »
Dock har jag bara spelat igenom SP-delen och kört några rundor live som dock slutade med att jag blev förbannad och spelade BF3 istället. :-)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 326
« Svar #6 skrivet: 11 februari, 2012, 19:53:35 PM »
Dock har jag bara spelat igenom SP-delen och kört några rundor live som dock slutade med att jag blev förbannad och spelade BF3 istället. :-)

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!
Mestadelens för att i BF3 kan man inte "halohoppa" och man tål inte heller ett hel magagsin i ryggen! :)

Utloggad Augustus08

• Medlem
  • *
« Svar #7 skrivet: 12 februari, 2012, 15:54:23 PM »
Jag håller med om att multiplayer på Halo kan vara ett problem. Jag har länge känt att hoppen och sköldarna gör det surt att spela. Jag tänker nog göra ett nytt försök med del fyra. Men annars spelar jag BF3 online. Halos universum är det jag gillar mest.

ZNIPE: Ja det är galen grafisk skillnad, snyggt som fan. Du kan också jämföra gammalt och nytt när som helst med ett tryck på back-knappen vilket är coolt. Musiken är också pimpad men kan höras i original.

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #8 skrivet: 12 februari, 2012, 18:02:53 PM »
Tack! Coolt, då måste jag ju ha det :)

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #9 skrivet: 12 februari, 2012, 20:25:44 PM »
Jag håller med om att multiplayer på Halo kan vara ett problem. Jag har länge känt att hoppen och sköldarna gör det surt att spela. Jag tänker nog göra ett nytt försök med del fyra. Men annars spelar jag BF3 online. Halos universum är det jag gillar mest.

Håller med Halo MP på rankade servrar är helt galet, värre än allt annat. MEN....
Halo har superuper inställningsmöjligheter när man spelar private. One shoot one kill, Fags only, No gravity med svärd osv osv, Truckersmajkel skulle kunna hitta på massor av sjuka spel o hittepå matcher :-)
Köp Znipe, det är bra!!!
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Augustus08

• Medlem
  • *
« Svar #10 skrivet: 13 februari, 2012, 20:23:29 PM »
Svårt med Halo när det känns som att till exempel gömma sig eller placera sig bra när det ändå bara handlar om headshots och hoppande snabbhet. Inte om vem som är mest taktisk, kan man kanske lite orättvist summera det som.

Utloggad BB

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #11 skrivet: 14 februari, 2012, 00:48:22 AM »

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #12 skrivet: 14 februari, 2012, 10:33:28 AM »
Fags only

Alla gillar vi olika ;)

Så fick jag min beskärda del av asgarv, på min egen bekostnad :-)))))))))
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #13 skrivet: 14 februari, 2012, 10:35:28 AM »
Svårt med Halo när det känns som att till exempel gömma sig eller placera sig bra när det ändå bara handlar om headshots och hoppande snabbhet. Inte om vem som är mest taktisk, kan man kanske lite orättvist summera det som.

Det är just det som är grejen Halo, du kan välja om man skall kunna hoppa högt, eller inte. Lika så väljer man om man måste klämma av ett helt mag för o sänka en motståndare eller "one shoot - one kill".

Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad kanonkula

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 26
« Svar #14 skrivet: 16 mars, 2012, 01:05:00 AM »
Om någon är sugen på custom games i Halo så kanske man skulle ordna något. Det finns sjukt mycket kul att göra tack vare forge. Häromdagen körde jag demolition derby med warthogs t.ex.

Eller sånt här
Halo: Reach - CRAZY Golf Course in Forge World