Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Far cry instincts är min favorit.  (läst 122 gånger)

Utloggad Augustus08

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 22
Far cry instincts är min favorit.
« skrivet: 9 februari, 2012, 23:05:08 PM »
Jag märker att alla pratar om Far cry efter originaltrilogin. Men Xbox egna spinoff Instincts är ett av mina absoluta favoritspel. Varför undrar alla PC-spelare?

Först och främst är storyn grymt bra och underskattad. Miljöerna fantastiska och kontrollen fin. Men karteditorn och multiplayer är fan i mig oöverträffad. Speciellt med predator mode och andra unika påfund. Tvåan var mycket segare att spela. Inte lika bra.

Jag förstår inte varför Ubisoft har byggt vidare på Instincts. Ska man starta en facebookgrupp? :)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
SV: Far cry instincts är min favorit.
« Svar #1 skrivet: 10 februari, 2012, 10:04:09 AM »
Far Cry är en "blast from the past". Har inte lirat det på aplänge! Jag gillade dock det afrikanska stuket i 2:an även om Cryteks original var bätte i kontrollen (2:an gjorde ju av Ubisoft Montreal).

Dock föll det pladask i multiplayer pga kass lobbysystem och för att draw distance mm inte fungerade. Faktum är att det var roligare att göra banor än att spela dem...

Jag har inte hört något på länge om det spel som är under utveckling, men av det jag sett verkar det dessvärre inte komma med några drastiska förbättringar.

Sen fattar jag inte varför konceptet med eld som sprider sig inte snappats upp av fler speltillverkare...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Augustus08

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: 12 februari, 2012, 01:04:44 AM »
Jag håller med om att MP inte funkade i Far cry 2. Övergav det ganska snabbt. Men Instincts till gamla Xbox lirade jag mycket! Jag får se om jag köper trean. Jag har inte tänkt det...

Utloggad Znipe

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 132
« Svar #3 skrivet: 13 februari, 2012, 20:25:01 PM »
Har gjort många kartor i det spelet och längtat efter en ny karteditor som håller samma klass.
Minns sist jag spelade det att styrningen var lite kass i jämförelse med de nya spel dock.

Utloggad Augustus08

• Medlem
  • *
« Svar #4 skrivet: 13 februari, 2012, 23:53:03 PM »
Det kan stämma med styrningen. Det var knappast Halo man spelade. Men det var bra röj trots det.