INFÖR WORLD WAR 3 i SÄVLINGE.
Ja nu är Julens fröjd över och det blev ungefär som jag förutspått ( se min första hälsning).
Vad som sen händer med invånarna i Kävlinge, det är en gåta för alla forskare i världen. Kan det vara som så att Barsebäck har ett finger med i spelet ( eller sju på varje hand? ) Vad månne det annars vara som får så många fridfulla lantismänniskor att fullkomligt byta skepnad den 31 JANUARI!!
Ca 1-2 veckor innan så kommer planeringarna igång på allvar.
Ni som trodde att vi hade en jordbävning i skåne har FEL, det var grannen som provsprängde!
Det stora matsalsbordet rensas från onödigt krams som tallrikar, mat och annat trams.
Kartorna över fastigheter och tomtgränser rullas ut, verklighetstrogna figurer av grannarna ( ja de är gjutna i tenn) placeras strategiskt ut på kartan och flyttas efterhand som information flödar in via säkra källor. Taxeringskalendrar kontrolleras Är grannens ekonomi bättre?
-HUR mycket kredit kan han ha för att införskaffa materiell?
Ansökan till polisen………………………..Joho och det TRODDE NI PÅ?? . Polisen vågar sig inte ut i dessa WAR ZONES. Faktum är att som ni säker vet så övar insatsstyrkan i Kävlinge under dessa tider- har för mig övningen kallas för ” WAR ZONE madness……..”
Skisser över ramper och avfyrningsanordningar börjar monteras.
Riktningar markeras ut, de riktigt välbärgade har en missilbas isin gräsmatta där luckorna öppnas och raketer avfyras ifrån
.
Slutligen så skrivs inköpslistan över de senaste pyrotekniska produkterna som ska inhandlas och naturligtvis en sista koll i våra privata MOB-FÖRRÅD!
Återkommer bakom sandsäckarna med en uppdatering efter NYÅR så till er alla från Sävlinge………. GOTT NYTT ÅR PÅ ER!