Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: konversation & fakta X360 / PS 3 -  (läst 114 gånger)

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 45
konversation & fakta X360 / PS 3 -
« skrivet: 15 oktober, 2007, 09:57:55 AM »
Att smaken är som baken vet vi alla , men skriv gärna upp vilka spel som ligger hjärtat närmst hos dig & vilka spel du planerar att köpa in  ;D

För min del så kommer jag nu under hösten läsa lite på gamingsajter, ja det blir väl typ Gamereactor.se , måste säga att det är en riktigt bra sajt & tidning, men gillar inte riktigt alla skribenter där, samt alla småbarn som fullständigt skriver en massa 'skit'..
Men man kan ha bra koll på spelen etc.. Läsa Beta-tester & recensioner är alltid bra.
Lite karaktärs-förändring på mitt spelsätt har det oxå blivit, på sistone körde jag mer & mer SP än MP & valet av spel, blir ju då kanske lite anorlunda, som ex. körde hellre Need For Speed SP än PGR online..  Trivdes som en GUD i Resistance Fall Of Man (PS 3) i SP än att skjuta som en tok på en 40-manna server.. Visst det kunde vara kul ibland... Men lite den skillnaden förändringen har inträffat.Samt den stora grejen med X360, alla spel är såå online-baserat att man ibland glömmer ett bra SP-mode !!!!   GRAW 2 är ett kanon exempel på detta !Vad gör du om ditt internet lägger av ? Sedan var detta med Achivements ett störande inslag, spel som laggade, 'frös' / redX ..  UPS --> Tyskland...

Vi har alla våra egna tycke & smak till vilken plattform & spel vi spelar !

Min spelhylla är nu rensad & inväntar en spännande nystart.
Det blir ju en del, men först ut kommer nog vara en del av dessa:

* Half-Life 2: The Orange Box
* Army of Two
* Call of Duty 4
* Soldier Of Fortune: Payback
* UT 2007
* NFS - Prostreet
* NHL 08

* Om PS 3 så kan vi lägga till: (Resistance igen), Haze, KillZone 2, MGS 4..

8)

« Senast ändrad: 16 oktober, 2007, 13:12:42 PM av TobbeX »

http://hazegame.uk.ubi.com eller mao vad f*n väntar du på ?

Utloggad VILSMYR

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
SV: Dina favoritspel / nya spelköp
« Svar #1 skrivet: 15 oktober, 2007, 16:55:28 PM »
Jadu Tobbe, trevligt inslag du gjorde, väldigt intressant! Jag läser själv dagligen på gamereactor, den sidan är helt ok om man vill hålla sig någorlunda uppdaterad.

Det varierar ibland om vilka spel man väljer att spela, det är lite fram och tillbaka.
Och om SP spel, så håller jag mer än gärna med Tobbe, för det är något jag tycker spelproducenterna glömmer numera, det är tydligen bara Online lägen de inriktar sig i, men visst en del spel har bra SP lägen men inte så många som det borde vara, lite synd.

Vad jag kommer att spela lite längre fram och som jag även spelar redan nu är fölrjande:

Spelar just nu:

- Resistance (PS3)
 - FIFA 08 (PS3)
 - Halo 3 tills vidare, brist av annat, tyvärr

Spel som kommer till min spelhylla:

- Tekken 5 Online (PS3)
 - Orange Box (360)
 - Army of Two (360)
 - Haze (PS3)
 - Killzone 2 (PS3)
 - Naruto Ninja (360)

Det kommer säkert komma fler, men detta är dem jag ser fram emot just nu.
" Be Like Water My Friend "

Utloggad VILSMYR

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: 15 oktober, 2007, 21:25:21 PM »
Jag tycker också att det är skoj att det är mer än jag som är trött på achivements. Det gör att man känner ett tvång att klarar allt på spelet och personligen får jag inte samma spelupplevelse, därför tycker jag att PS 3 är ett snäpp vassare, det är mer underhållning. 

Du kom in på Resistance. Det är nog slumpen som gjort att jag började spela spelet, med tanke på att det var Resistance och Motorstorm man fick till det senaste paketet. För första gången sedan Resident evil spelen så har jag kunnat varja ett spel ett antal gånger pga att det är så skoj.

Resistance tycker jag har allt som krävs för ett riktigt bra Singel spel. Jag fastnade väldigt stark. Historien på spelet är ett av de bästa på väldigt länge. Jag tycker också väldigt mycket om de svart och vita filmerna (bilderna) när kvinnan berättar vad som händer.

Grafiken är väldigt bra, MEN de hade kunnat vara bättre i vissa tillfällen, men i stort sätt är det väldigt snyggt, det känns inte så överdrivet tecknat om man säger som så, det känns mer naturligt på något sätt, lite svårt att förklara. Och pga det så blir det att man lever sig in i spelet på ett helt annat sätt än vad man är van vid, även spelkänslan är kusligt bra, även om där inte finns skakfunktionen på kontrollen så fungerar det väldigt bra ändå. Så vad ska man säga, ett riktigt bra spel, så ni som spelar 360 har verkligen missat ett ruskigt bra spel.

Allmänt om PS 3:an så är jag väldigt nöjd med den. Jag har alltid föredragit SONY framför NINTENDO och MICROSOFT. SONY:S kvalitet är mycket bättre, man vet ju hur det är med 360 konsollerna, bara går sönder hela tiden, va nära ett tag att slänga ut skiten.

PS3 kan göra väldigt mycket så det är mer än bara en spelkonsoll. Något som jag tycker är riktigt synd som man borde tänkt på nu när konsollen är så bra i övrigt, är just LIVE funktionerna. Dem är lite väl klena, men jag hoppas det blir bättre med kommande HOME som sägs ska bli bra. Jag tycker också att det är synd att dem inte har kommit med något bra headset. Just nu använder jag mitt USB headset som jag har använt sen tidigare på datan.

En miss jag gjorde var att jag ringde supporten angående Blåtand headset till PS3, de sa att vilket headset som helst skulle fungera, men ack nej, köpte ett headset för 300 kr, fungerade ej, så jag håller mig till sladden ett tag till.

Men sammanfattningsvis en mycket underhållande spelkonsoll, en PARTY konsoll helt enkelt.

Något jag glömde skriva om spel jag väntar på i ditt tidigare inlägg Tobbe, är just Eye of Judgement tror jag det heter, ser rätt roligt ut, man använder en kamera, en speciell matta och en del Kort som man lägger ut, du har kanske tittat lite närmre på de tidigare.

Jadu Tobbe nu blev de längre än vad jag trodde :)
« Senast ändrad: 15 oktober, 2007, 22:10:59 PM av VILSMYR »

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
« Svar #3 skrivet: 16 oktober, 2007, 08:58:54 AM »
 :o  Jösses Vilsmyr vilket inlägg  ;D

" trött på achivements. Det gör att man känner ett tvång att klarar allt på spelet och personligen får jag inte samma spelupplevelse, därför tycker jag att PS 3 är ett snäpp vassare, det är mer underhållning. "

Håller med dig till fullo ! J*vla tvångsmässiga beteende som förstör hela spelupplevelsen, för att få en massa pling i rutan !!

Angående Headset, fick jag min blåtand att funka direkt, mitt JABRA - headset till min mobiltelefon.. Finns ju en enkel gudie hur man kopplar in ett sådant.

Japp, PS 3:an kvalite är riktigt bra , hade aldrig något spel som 'frös' eller 'redX' el. likanden..  problems to connect to 'XBL' etc..  Stabil som attan. Fläkten låter heller inte mycket & den nya versionen av PS 3 (den för 4 200:-) ska fläkten vara ännu bättre.

Nej, när man nu har skrivit & läst en del kommer man oxå ihåg snabbt, hur mkt bättre PS3 är framför X360.

O någon grej som störde mig X360, USB - port .. javisst säkert ! Koppla in en USB - hårddisk & försök att bläddra ner i mapp-strukturen & hitta dina filmer & bilder.. Det går inte !! Inga problem med en PS 3:a  ..  många sådana saker gör mkt.. & nu när dom båda kostar lika mkt. så är det inte svårt att bestämma vilken man ska köpa  ;D

Alla större spel finns redan nu till PS 3 oxå & de flesta framöver släpps på MULTI (pc, X360 & PS 3). Men sedan har oxå PS 3 en del goa exlusiva precis som X360..   Haze & Killzone 2 som ex.

8)   

« Senast ändrad: 16 oktober, 2007, 09:59:47 AM av TobbeX »

Utloggad VILSMYR

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
« Svar #4 skrivet: 16 oktober, 2007, 13:01:32 PM »
"Alla större spel finns redan nu till PS 3 oxå & de flesta framöver släpps på MULTI (pc, X360 & PS 3). Men sedan har oxå PS 3 en del goa exlusiva precis som X360..   Haze & Killzone 2 som ex."

Men så är det, egentligen, vill man ha alla spel så måste man ha båda konsollerna. Och nu i ditt fall när du ska välja bland konsollerna, så kan de bli lite svårt, för dem kommer med olika slags exlusiva spel, så det kan bli svårt för dig Tobbe :)

Det med headsetet, grejen var att jag fick igång headsetet till konsollen, men efter en stund slog headsetet ut min kontroll hela tiden, vilket var väldigt irriterande så man kunde inte spela, man sitter ju inte och trycker igång kontollen var minut precis, lite jobbigt :-\

Håller med dig om HDD som man kan plugga in i USB intagen på PS 3. Det är väldigt effektivt, Plus att man kan även kopiera över de filer man vill ha, om man vill slippa ha sin HDD inkopplad hela tiden.

Jag läste en väldigt intressant sak på IGN för någon dag sedan. Angående den inbyggda HDD i PS 3.
Man kan byta ut HDD till en större, man kan köpa de i de flesta datorbutiker, det handlar om 160 GB utrymme sådana fall. Visst de kan vara väldigt bra, och så värst dyrt är det inte, men det var inte nyheten jag läste. Nyheten var att det senare kommer en uppdatering som gör det möjligt att använda sin externa HDD till lagringsutrymme till sin PS 3. Som det är nu kan man föra över filer m.m, men på uppdateringen ska det även vara möjligt att spara sina spel, uppdateringar, och även sina tillbehör till respektive spel. Låter intressant :)

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
« Svar #5 skrivet: 16 oktober, 2007, 13:09:57 PM »
"Jag läste en väldigt intressant sak på IGN för någon dag sedan. Angående den inbyggda HDD i PS 3.
Man kan byta ut HDD till en större, man kan köpa de i de flesta datorbutiker, det handlar om 160 GB utrymme sådana fall. Visst de kan vara väldigt bra, och så värst dyrt är det inte, men det var inte nyheten jag läste. Nyheten var att det senare kommer en uppdatering som gör det möjligt att använda sin externa HDD till lagringsutrymme till sin PS 3. Som det är nu kan man föra över filer m.m, men på uppdateringen ska det även vara möjligt att spara sina spel, uppdateringar, och även sina tillbehör till respektive spel. Låter intressant"

Det låter ju hur j*vla bra som helst  :D

Jo, jag visste om att man lätt kan byta intern HDD, men snart kan du oxå köpa en extern 1 terabyte HDD för en billig peng & om man då kan utnyttja den funktion som beskrivs ovan är det klockrent  ;D

"Bytte namn på denna tråd"
« Senast ändrad: 16 oktober, 2007, 13:11:40 PM av TobbeX »