Jag tycker också att det är skoj att det är mer än jag som är trött på achivements. Det gör att man känner ett tvång att klarar allt på spelet och personligen får jag inte samma spelupplevelse, därför tycker jag att PS 3 är ett snäpp vassare, det är mer underhållning.
Du kom in på Resistance. Det är nog slumpen som gjort att jag började spela spelet, med tanke på att det var Resistance och Motorstorm man fick till det senaste paketet. För första gången sedan Resident evil spelen så har jag kunnat varja ett spel ett antal gånger pga att det är så skoj.
Resistance tycker jag har allt som krävs för ett riktigt bra Singel spel. Jag fastnade väldigt stark. Historien på spelet är ett av de bästa på väldigt länge. Jag tycker också väldigt mycket om de svart och vita filmerna (bilderna) när kvinnan berättar vad som händer.
Grafiken är väldigt bra, MEN de hade kunnat vara bättre i vissa tillfällen, men i stort sätt är det väldigt snyggt, det känns inte så överdrivet tecknat om man säger som så, det känns mer naturligt på något sätt, lite svårt att förklara. Och pga det så blir det att man lever sig in i spelet på ett helt annat sätt än vad man är van vid, även spelkänslan är kusligt bra, även om där inte finns skakfunktionen på kontrollen så fungerar det väldigt bra ändå. Så vad ska man säga, ett riktigt bra spel, så ni som spelar 360 har verkligen missat ett ruskigt bra spel.
Allmänt om PS 3:an så är jag väldigt nöjd med den. Jag har alltid föredragit SONY framför NINTENDO och MICROSOFT. SONY:S kvalitet är mycket bättre, man vet ju hur det är med 360 konsollerna, bara går sönder hela tiden, va nära ett tag att slänga ut skiten.
PS3 kan göra väldigt mycket så det är mer än bara en spelkonsoll. Något som jag tycker är riktigt synd som man borde tänkt på nu när konsollen är så bra i övrigt, är just LIVE funktionerna. Dem är lite väl klena, men jag hoppas det blir bättre med kommande HOME som sägs ska bli bra. Jag tycker också att det är synd att dem inte har kommit med något bra headset. Just nu använder jag mitt USB headset som jag har använt sen tidigare på datan.
En miss jag gjorde var att jag ringde supporten angående Blåtand headset till PS3, de sa att vilket headset som helst skulle fungera, men ack nej, köpte ett headset för 300 kr, fungerade ej, så jag håller mig till sladden ett tag till.
Men sammanfattningsvis en mycket underhållande spelkonsoll, en PARTY konsoll helt enkelt.
Något jag glömde skriva om spel jag väntar på i ditt tidigare inlägg Tobbe, är just Eye of Judgement tror jag det heter, ser rätt roligt ut, man använder en kamera, en speciell matta och en del Kort som man lägger ut, du har kanske tittat lite närmre på de tidigare.
Jadu Tobbe nu blev de längre än vad jag trodde