Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Kört fast i Cod 4.  (läst 195 gånger)

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
Kört fast i Cod 4.
« skrivet: januari 29, 2009, 14:45:36 PM »
Så nu har man kört fast efter 3dje dagen eller vad det är.
 Jag valde nog fel nivå från början (näst svåraste), och nu vet jag inte om jag ska börja om allt på en lägre nivå eller har jag mycket kvar på spelet är det värt att kämpa?

Jag är för tillfället vid ett parishjul, och det verkligen forsar in fienden från alla håll, och precis som om det inte skulle räcka dyker 3-4 helikoptrar upp och släpper ner ett gäng till.
 Den banan som man är en sniper. Vet ni vilken jag menar? vad ska jag göra?

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
Re: Kört fast i Cod 4.
« Svar #1 skrivet: januari 29, 2009, 14:55:44 PM »
Har för mig att jag hittade positioner där jag hade ryggen fri. Det gäller att hålla ut en viss tid tror jag. Det var ett tag sedan, men har för mig att det var så jag gjorde... Skjut, omgruppera...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1325
« Svar #2 skrivet: januari 29, 2009, 15:06:00 PM »
Jag klarade denna både på näst svåraste och svåraste (men det gör jag INTE om igen) genom att ta eldställning vid radiobilarna. Om du sitter där i knästående skjutställning och nedkämpar de som kommer så brukar det gå rätt bra. Sitt vid hörnet som är närmast pariserhjulet, försök få så mycket skydd av hörnet som möjligt, alltså på baksidan om det.

Hoppas du har satt ut alla dina Claymores och C4 innan fienden kommer bara. Det brukar hjälpa rätt mycket.

Men, man får nöta några liv för att klara det men det går. Tro mig.

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #3 skrivet: januari 29, 2009, 16:19:26 PM »
Okey, jag ska göra ett försök.
Men är det mycket kvar på själva spelet?

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #4 skrivet: januari 29, 2009, 16:49:37 PM »

Det är det sista du gör på den banan. Spelet är väl ungefär halvvägs skulle jag tro.

Utloggad pubisboy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 3
« Svar #5 skrivet: februari 23, 2009, 13:32:06 PM »
har spelat på svåraste, och har kommit så jag precis ska sätta upp foten på rampen till räddningshelikoptern då den flyger iväg utan mig pga att bränslet håller på att ta slut, TVÅ GÅNGER! sedan har jag inte orkat prova mer  :(
xbox LIVE - pubisboy

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #6 skrivet: februari 23, 2009, 14:03:42 PM »
Vart brukar du sitta när ryssen kommer?

Detta är taktiken jag använde (som Kilrah):
En teknik (visserligen lite feg av sig) men fungerade bra för mig, och flera andra är att först och främst som vanligt sätta ut alla dina claymores och sen även dem du får från "mr ont i benet". Jag brukar då sätta dem runt bilarna och så för att få ut full effekt.
Samt ett gäng C-4 borta vid badhuset där ryssarna kommer.
Sen så är bästa stället att trycka på bakom radiobils hus/tältet i motsatt sida där man sätter ner kapten McMullen.
Det största hotet då är inkommande granater samt enstaka fiender som dyker fram så fort man ska springa ifrån eller hiva tillbaka granaterna.

Sen är det bara att springa röven av sig till kaptenen och sen till helikoptern. Sprang personligen raka vägen bakom paris-hjulet och sedan lirkade jag mig ner mellan bilarna och biljett-försäljningsbåset för att gå bredvid helikoptern.

Vänta dock bara tills ni kommer till nästa uppdrag eller missil-silon där hade i alla fall jag större bekymmer.

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Ägget kom först!
« Svar #7 skrivet: februari 25, 2009, 18:50:18 PM »
Jag gav faktist upp efter en massa försök...Istället gick jag ner en svårihetsgrad och trallade ganska lätt igenom spelet.
 Jag brukar för det mesta vara mer intresserad av själva historien i spelet än att svettas och försöka testa mina gränser. I alla fall första gången.
 Jag menar hur sköj e de att sprängas av en granat 4-5 gånger på samma ställe.
Ja ja till saken, jag satte mig längst bort i hörnet som ni sa, hörnet närmast parise hjulet. Det var betydligt lättare när jag gick ner en grad.
 Kul spel bra historia, får se om jag kan kasta mig ut i några multiplayer spel i framtiden.

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #8 skrivet: februari 26, 2009, 15:52:54 PM »
Håller definitivt med om att storyn är en oerhört viktig del av spelet och man bör gå igenom den minst en gång innan man med blod svett och tårar kämpar sig igenom en högre svårighetsgrad. Samt att lira det på lägre svårighetsgrader så lär man sig vilka ställen som kan vara lättare att överleva på gentemot andra, vilket spelar en betydande del för framtida genomgångar.

Startar personligen i stort sett ett spel normal svårighetsgrad en gång innan man höjer ribban för nästa genomgång. Finns visserligen ett antal undantag, som CoD 4 blev för mig, men har ändå spelat igenom spelet typ se gånger för att njuta av storyn. Och enligt mig så vinner CoD 4 med hästlängder före alla andra titlar i serien, hoppas bara på att CoD 6 blir av samma kaliber.

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #9 skrivet: juli 22, 2009, 12:04:37 PM »
Förb****de omständigheter och idiotiska påfund!

Håller på att gå upp i atomer när jag nu tragglar mig igenom detta spel i veteran läge.
Världens har fostrat alldeles för bra spelare genom åren så tillverkare verkar vara tvungen att göra vissa saker smått omöjliga för att det ska duga svårighetsmässigt  :-\

Jag ligger i startgroparna för Shock and awe och har nu gjort cirka 10-20 försök att klara av den inledande helikopter delen (där man rattar artilleriet). Problemet är bara det att jag dör (blir skjuten) innan jag ens kan peka "kanonen" så långt åt vänster att jag ens kan sikta på de anfallande trupperna, jag kan alltså inte besvara elden..
Såna här bloopers får mig att tappa suget fullständigt, okay om man har problem på ett ställe där man faktiskt har olika typer av taktik att prova sig fram med, det kan rent av vara sporrande ibland och ger en viss feedback tillbaka när man väl klarat ut det.
Men det här är ju bara löjligt..

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 317
« Svar #10 skrivet: juli 22, 2009, 13:05:35 PM »
Jag gjorde en "stark" bedrift när jag sumpade snipern på "Tjernolby banan" så nu får jag harva omkring med en RPD istället, inte det smartaste draget jag gjort på veteran..  >:(

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #11 skrivet: juli 22, 2009, 16:46:27 PM »
Förb****de omständigheter och idiotiska påfund!

Håller på att gå upp i atomer när jag nu tragglar mig igenom detta spel i veteran läge.
Världens har fostrat alldeles för bra spelare genom åren så tillverkare verkar vara tvungen att göra vissa saker smått omöjliga för att det ska duga svårighetsmässigt  :-\

Jag ligger i startgroparna för Shock and awe och har nu gjort cirka 10-20 försök att klara av den inledande helikopter delen (där man rattar artilleriet). Problemet är bara det att jag dör (blir skjuten) innan jag ens kan peka "kanonen" så långt åt vänster att jag ens kan sikta på de anfallande trupperna, jag kan alltså inte besvara elden..
Såna här bloopers får mig att tappa suget fullständigt, okay om man har problem på ett ställe där man faktiskt har olika typer av taktik att prova sig fram med, det kan rent av vara sporrande ibland och ger en viss feedback tillbaka när man väl klarat ut det.
Men det här är ju bara löjligt..

Det går, tro mig. Men det krävs många försök  ;)

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #12 skrivet: juli 22, 2009, 19:51:07 PM »
Mmm har precis verifierat ute på det världsomspännande nätet att det bara är att gilla läget och fortsätta försöka, inget att göra något åt  :P

Uppdatering:

Försökte igen häromkvällen och vips så gled man förbi som på ett banaskal, ahhh segerns sötma..
« Senast ändrad: juli 30, 2009, 09:50:20 AM av dawez77 »