Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Långsam  (läst 219 gånger)

Utloggad Hannelina

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 26
Re: Långsam
« Svar #15 skrivet: april 20, 2009, 20:24:59 PM »
Jag ser heller inget problem med det, men det blir ju ett problem när Kalle Klåfinger, 13 år, rensar cachen och därmed alla patchar till spel mm och sen ringer supporten för att allt inte funkar som det ska...

Många ger sig in på saker de inte begriper och det är därför "koden" inte finns dokumenterad. Men jag håller med er - för oss som VET vad det innebär att rensa upp cachen är det enbart positivt att funktionen finns.

Ok, jag är typ som Kalle klåfinger fast jag är 31 år, inte 13 år och jag har inte ringt supporten. Vad innebär det att rensa cachen? Om jag knappar in koden, vad försvinner och vad blir kvar? Är det något som måste grejjas för att inget viktigt ska försvinna?

Utloggad Claesson77

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 830
  • Ägget kom först!
« Svar #16 skrivet: april 21, 2009, 09:50:26 AM »
Altså cachen är endast tillfälliga filer...typ, spelar du rollspel så har du garanterat en j-vla massa skräp cach, då spelet sparar en massa tillfälliga filer för att få spelet att flyta på snabbare..
 Lite dålig på att förklara, men typ så fungerar cachen...rätta mig nån om jag är helt ute och seglar..

Med andra ord så skadar det inte så mycket att tömma cachen, det gör bara mer plats för nya fräscha skräp filer..  ;)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #17 skrivet: april 21, 2009, 12:54:18 PM »
Tänk på att alla speluppdateringar (patchar mm) också försvinner om du rensar cachen...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Hannelina

• Medlem
  • *
« Svar #18 skrivet: april 21, 2009, 14:30:29 PM »
Ok men de kan man väl bara ladda ner igen? Fast det låter lite segt i för sig... Gäller det även material som man betalat för och laddat ner eller bara uppdateringar?

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
« Svar #19 skrivet: april 22, 2009, 23:24:58 PM »
Allt material man har laddat ner tidigare oavsett om det kostar eller inte kan man ladda ner igen helt gratis, och allt ligger fint upplistat i "Download History"

Utloggad Hannelina

• Medlem
  • *
« Svar #20 skrivet: april 23, 2009, 07:07:35 AM »
Ah, vad bra! Då kanske jag ska pröva på att göra detta då!

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #21 skrivet: april 23, 2009, 09:08:09 AM »
Jeg gjorde dette i går kveld, og cachen ble renset for 0,1 Gb... 360`n ble kanskje litt raskere, men ikke så veldig mye...  :)

Utloggad Hannelina

• Medlem
  • *
« Svar #22 skrivet: april 23, 2009, 10:23:14 AM »
Ok, knappt värt det då med tanke på att man måste ladda ner material igen som man vill använda sig av.

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #23 skrivet: april 23, 2009, 10:43:42 AM »
Ok, knappt värt det då med tanke på att man måste ladda ner material igen som man vill använda sig av.

Det eneste du må laste ned igjen er patchene/oppdateringene til spill... Du vet den 10 sekunders nedlastinga når du setter inn et spill du ikke har spilt på lenge...  :)

Fant følgende info på en side...

What it erases :

1. XBox360 Cache Partition
2. Backward Compability updates (dont worry it re-downloads it when you play it)
3. Some updates like the Oblivion Gold Cheat , you can steal gold again with this.

What it doesnt erase :

1. Game Profiles
2. Downloaded Content
3. Gamer Pictures , Themes
4. Soundtracks
5. Videos , music
6. Game Saves