Ok du ska köpa dig en plasma TV! Jag skulle bara vela fråga så att du är säker på ditt köp.
Om du nu tvunget ska ha en 42 plasma TV så är det bra. Men jag hade nog köpt en 40" LCD TV istellet, med tanke på att du ska använda den till spel och film, och kanske lite längre fram även till din data.
Med en Plasma TV blir det lätt eftersläpningar av bilden och väldigt lätt inbränninga, det har du säkert läst om tidigare. Tekniken är inte riktigt så bra i PLASMA tekniken så att det är värt att köpa än, visst om man närmar sig upp upp mot 46"-50" då blir det mer lönt eftersom Plasma skärmen använder sig av mer färger och även mer kontrast vilket gör att bilden just på stora apparater blir tydligare och bättre.
En LCD tv använder sig utav kristaller som du säkert också redan vet, och man får inga eftersläpningar av bild. Där blir även inga inbränningar av bild vilket gör att du slipper oroa dig över stillbilder som visas på tv. Det kan aven vara små symboler som loggan på alla kanaler som finns i hörnen, kanske inte så skoj att få se en 3:a uppe i högra hörnet när man sitter och spelar =)
Jag vill bara försäkra mig om att du har läst om olika TV apparater innan du bestämmer dig, för det handlar ändå om mycket pengar!
Sen om vad Tobbe sa om FULL HD så är det inget måste. Visst har du pengarna till en full hd tv så visst köp du de, men full hd tv kommer utvecklas väldigt mycket nu efter Jul, så själv hade jag köpt en väldigt prisvärd och bra HD ready TV som kan klara av 1080i åtminstånde. Man kommer inte märka någon stor skilland när man sitter och spelar och även ser på film, om man sitter på ett behagligt avstånd, det är inte försen man sitter 2 meter från en TV man kommer se skillnaden mellan hd ready och full hd tv.
Och som du kanske vet så införs det digitala Tv nätet, jag vet inte riktigt om ni har det än men hos oss i Skåne införs det på måndag den 15 oktober. Och även där sänder dem inte FULLA HD signaler, utan där är det 720p som gäller, det kommer dröja 1-2 år innan dem fulla hd sändningarna kommer.
Men jag hoppas jag har varit till lite hjälp alla fall, och e de något speciellt du undrar efter så bara fråga =)
Ha de bra allihopa