Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Använda 360'n som extern hårddisk?  (läst 166 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
Använda 360'n som extern hårddisk?
« skrivet: oktober 01, 2007, 11:25:02 AM »
Nu är det snart dags att öppna plånboken. En 42" plasma TV och en 360 Elite står på inköpslistan. Jag har därför en fråga: Kan man använda Xboxens hårddisk tillsammans med befintling dator? Har hör att krävs Vista eller Media center för att kommunicera mellan dator och Xbox. Stämmer det? Om man nu ska byta OS - är det Vista som gäller?

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 45
SV: Använda 360'n som extern hårddisk?
« Svar #1 skrivet: oktober 04, 2007, 09:56:13 AM »
Min erfarenhet med X360 & användning av annat än spel är dålig, provade dock med att lägga in musik på min USB - Hårddisk & kopplade in den till X360 via HI-FI - stereon & allt...  Dock 'fattar' inte X360 en vanlig fil & mapp - struktur på en DISK. Mkt. dåligt !

Däremot PS 3:an klarar allt detta med galans, hittar både bilder, musik & film etc.. direkt från annan enhet, den har ju oxå bluetooth etc.. klart coolt & användbart !!
Som ex. använd samma headset som du har till mobiltelefonen till 'LIVE'   :)
Men men..  nu är det X360 du pratar om..

Ny 42"..  Nice ! Jag kör en 37" & jag kommer ihåg skillnaden...  underbart  :)
Se bara till nu att du köper en 'FULL HD' , dom har sjunkit så mkt i pris nu..  Använda dig av 1080P istället för 720P.

Lycka till !  :)

//   Tobbe

http://hazegame.uk.ubi.com eller mao vad f*n väntar du på ?

Utloggad VILSMYR

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #2 skrivet: oktober 13, 2007, 20:39:46 PM »
Ok du ska köpa dig en plasma TV! Jag skulle bara vela fråga så att du är säker på ditt köp.
Om du nu tvunget ska ha en 42 plasma TV så är det bra. Men jag hade nog köpt en 40" LCD TV istellet, med tanke på att du ska använda den till spel och film, och kanske lite längre fram även till din data.

Med en Plasma TV blir det lätt eftersläpningar av bilden och väldigt lätt inbränninga, det har du säkert läst om tidigare. Tekniken är inte riktigt så bra i PLASMA tekniken så att det är värt att köpa än, visst om man närmar sig upp upp mot 46"-50" då blir det mer lönt eftersom Plasma skärmen använder sig av mer färger och även mer kontrast vilket gör att bilden just på stora apparater blir tydligare och bättre.

En LCD tv använder sig utav kristaller som du säkert också redan vet, och man får inga eftersläpningar av bild. Där blir även inga inbränningar av bild vilket gör att du slipper oroa dig över stillbilder som visas på tv. Det kan aven vara små symboler som loggan på alla kanaler som finns i hörnen, kanske inte så skoj att få se en 3:a uppe i högra hörnet när man sitter och spelar =)

Jag vill bara försäkra mig om att du har läst om olika TV apparater innan du bestämmer dig, för det handlar ändå om mycket pengar!

Sen om vad Tobbe sa om FULL HD så är det inget måste. Visst har du pengarna till en full hd tv så visst köp du de, men full hd tv kommer utvecklas väldigt mycket nu efter Jul, så själv hade jag köpt en väldigt prisvärd och bra HD ready TV som kan klara av 1080i åtminstånde. Man kommer inte märka någon stor skilland när man sitter och spelar och även ser på film, om man sitter på ett behagligt avstånd, det är inte försen man sitter 2 meter från en TV man kommer se skillnaden mellan hd ready och full hd tv.
Och som du kanske vet så införs det digitala Tv nätet, jag vet inte riktigt om ni har det än men hos oss i Skåne införs det på måndag den 15 oktober. Och även där sänder dem inte FULLA HD signaler, utan där är det 720p som gäller, det kommer dröja 1-2 år innan dem fulla hd sändningarna kommer.

Men jag hoppas jag har varit till lite hjälp alla fall, och e de något speciellt du undrar efter så bara fråga =)

Ha de bra allihopa
" Be Like Water My Friend "

Utloggad VILSMYR

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #3 skrivet: oktober 13, 2007, 20:41:56 PM »
Oj oj oj glömde din riktiga fråga, förlåt!

Om du vill kunna dela med dig bilder och filmer till din xbox så är det inget måste att skaffa VISTA eller ha media center. Nu har jag själv media center eftersom jag har en nyare dator. Men tidigare på den andra så använder jag mig av windows media connect hette de. Ett väldigt lätt program att använda och där kan du dela med dig filmer bilder och musik till din xbox.
" Be Like Water My Friend "

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: oktober 14, 2007, 13:37:07 PM »
Jag gick på Vince Casas linje och installerade gratisprogrammet TVersity och är helnöjd! Sitter just nu och lyssnar på musiken jag har på datorn här vid köksbordet via stereon i vardagsrummet... TVarsity "transcodar" också de flesta videofilsformat så att Xboxen kan läsa dem. Funkar även fint med podcasts och rss-flöden - både audio och video...

http://tversity.com

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."