Xboyz.se - Tag Archive for "Gears of War 3"

Författare Ämne: Call of Duty: Modern Warfare 2  (läst 2606 gånger)

Utloggad Faal-San

• Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 274
  • Be happy dammit!!
Re: Call of Duty: Modern Warfare 2
« Svar #60 skrivet: 7 oktober, 2009, 11:46:54 AM »
Nej det vill vi definitivt inte Kvitung, 402 hatar också online blipp-blopps.

Utloggad Pson Rex

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 207
« Svar #61 skrivet: 2 november, 2009, 11:43:20 AM »
Citera
Do you like to use the party chat option on your Xbox 360? Well, if you do, you may soon find yourself being forced out of using that option. Microsoft appears to be offering developers the option to negate the private chat option the Xbox 360 offers. Currently, players have the option of forming a private chat with players, but that will soon change.

Call of Duty: Modern Warfare 2 will force players to decide whether or not they’ll play the game and join the game chat, or choose to stay in a private chat and not play in the multiplayer game. With titles like Gears of War, Call of Duty: Modern Warfare, Call of Duty: World at War, and many other online based multiplayer titles, the private chat feature became a way of telling other players of enemy locations after being killed.

Such a feature shouldn’t detract from the overall online experience much, but there will surely be some gamers who won’t like the type of feature being implemented. With some gamers only using the private chat to talk to friends while playing different games, this will likely pose a problem for them.

http://www.examiner.com/examiner/x-12218-Providence-Video-Game-Examiner~y2009m11d1-MS-forcefully-removes-party-chat-for-upcoming-titles

Ja, vad ska man säga om detta?

Nu kommer man råka ut för så himla mycket skitsnack att man är tvungen att muta ganska många, samt skicka fler Trash Talk mm.

Hade varit bra om man kunde ställa in detta på Klanmatcher mm, men slippa det på vanliga matcher.

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #62 skrivet: 2 november, 2009, 12:15:58 PM »
Vad är det för jävla påhitt?
Hur vore det om de lade till en "hoppa ur matchen sekunden innan den tar slut" spärr istället
så alla som inte vill ha en förlust i statsen fick sig en omgång....
« Senast ändrad: 2 november, 2009, 12:25:25 PM av TRUCKERSMAJKEL »

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #63 skrivet: 2 november, 2009, 13:46:04 PM »
Ytterligare ett spel att enbart lira privata matcher i verkar det som... Tyvärr pajar väl det vitsen med MW2 då jag antar att man måste tälja sig igenom ändlösa timmar med muppar på Xbox LIVE för att låsa upp en användbar bössa... Party Chat funktionen är ju det bästa som hänt CoD-serien...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #64 skrivet: 2 november, 2009, 18:13:34 PM »
I forkant av utgivelsen av krigsspillet «Modern Warfare 2» den 10. november, har spillet fått kritikk etter at en lekket video viste at spilleren selv tar del i massedrap av sivile - noe spillutgiver Activision senere gikk ut og forsvarte.

Over helgen dukket det opp nok en video relatert til spillet, denne gang en offisiell reklamesnutt. Også denne gangen ble det reaksjoner på videoen, men av en helt annen grunn: Kritikerne mente at utvikler Infinity Ward tråkket over streken når de spøkte med homofile.

Mer kan leses HER

Utloggad Vince Casa

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 199
    • Vince Casa
« Svar #65 skrivet: 5 november, 2009, 20:44:15 PM »
Call of Duty: Modern Warfare 2 Launch Trailer (Official HD)...

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #66 skrivet: 5 november, 2009, 22:15:58 PM »
Jag kommer inte ha någon brådska och ta mig igenom kampanjen, men rymden?? Eller som kapten Klänning skulle sagt; ljymden??
Ignorance is bliss

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 160
« Svar #67 skrivet: 8 november, 2009, 09:43:54 AM »
efter jag har fått testa detta spel en stund så är mitt betyg 10/10 helt underbart bra tar över tronen efter cod4 med bravur.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #68 skrivet: 8 november, 2009, 13:30:21 PM »
Jag har också spelat det i några dagar nu och även om betyget inte blir 10/10 så är det ett bra spel. Ingen evolution eller revolution på något sätt utan mer av samma med lite förbättringar och finslipningar.

Jag vet inte om det beror på att det var längesen jag körde ett CoD-spel i multiplayer eller om de ändrat något men jag tycker att det känns riktigt bra. Det går utan problem att träffa från långt håll om man förbereder sig rätt och det krävs inte många träffar för att fälla någon (jag har väl spelat FÖR mycket Battlefield på sistone). Det är också väldigt skönt att se att om man är taktisk, lugn och kylig så har man nästan alltid övertaget över fienden.

Systemet för match making verkar vara mycket förbättrat också för att undvika lagg. Den letar hela tiden efter bästa matchen just för mig och min uppkoppling/ping vilket verkar vara bra. Men detta får vi se hur det funkar när man har stora partyn som ska hänga ihop.

Special-ops (co-op) är riktigt kul, även om det är alldeles för korta uppdrag. Men här kommer man nog nöta en hel del för att låsa upp och kunna spela alla special ops-uppdrag. Det skulle vara perfekt med någon slags mission editor till det här läget. Då skulle jag nog spela mer special ops än MP tror jag. Men det tror jag är att hoppas på för mycket.
« Senast ändrad: 9 november, 2009, 09:46:07 AM av KluddKalle »
Ignorance is bliss

Utloggad musicmansweden

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 10
« Svar #69 skrivet: 9 november, 2009, 08:23:02 AM »
Hej,

Kan bara hålla med Kluddkalle och ett bra spel har blivit ännu bättre! Jag delar också känslan av att det är lite lättare att ta kål på lede fi och kanske kanske kan det gynna oss lite äldre lirare som inte har kvar en 12-årings reaktioner...;-). Kampanjen är löjligt löjligt snygg....ojojoj att det går att kräma ur så mycket godsaker ur boxen fortfarande...Det är bara att njuta på flickor!

Over and out,

Musicman

Utloggad TRUCKERSMAJKEL

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1334
  • \m/(-_-)\m/
« Svar #70 skrivet: 9 november, 2009, 11:20:56 AM »
En nyhet är att när man får avbrott i en MP match pga dålig connection med hosten så
avbryts inte matchen helt utan spelet letar reda på en ny host och fortsätter där
det stannade upp.
Du blir alltså inte utmotad i lobbyn utan får spela färdigt matchen.

Ett forum för alla plattformar; www.gejmers.se

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #71 skrivet: 9 november, 2009, 11:21:14 AM »
Ska bli kul det här..

Var ett tag sen det kom ett spel som i princip alla köper. Så man kan ha lite folk att spela med.  :)

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #72 skrivet: 9 november, 2009, 12:04:28 PM »
Ska bli kul det här..

Var ett tag sen det kom ett spel som i princip alla köper. Så man kan ha lite folk att spela med.  :)

Håller med fullständigt!  :)
Ignorance is bliss

Utloggad Kickfoot

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 326
« Svar #73 skrivet: 9 november, 2009, 12:28:12 PM »
En nyhet är att när man får avbrott i en MP match pga dålig connection med hosten så
avbryts inte matchen helt utan spelet letar reda på en ny host och fortsätter där
det stannade upp.
Du blir alltså inte utmotad i lobbyn utan får spela färdigt matchen.
Ungefär som i Halo 3 då?

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #74 skrivet: 9 november, 2009, 12:35:23 PM »
Jag har varit med om detta någon gång när jag spelar och det funkar smidigt. Som sagt en kort liten paus på kanske 10-15 sekunder sedan räknar spelet ner från 5 innan allt sätter igång igen.
Ignorance is bliss