Jag har också spelat det i några dagar nu och även om betyget inte blir 10/10 så är det ett bra spel. Ingen evolution eller revolution på något sätt utan mer av samma med lite förbättringar och finslipningar.
Jag vet inte om det beror på att det var längesen jag körde ett CoD-spel i multiplayer eller om de ändrat något men jag tycker att det känns riktigt bra. Det går utan problem att träffa från långt håll om man förbereder sig rätt och det krävs inte många träffar för att fälla någon (jag har väl spelat FÖR mycket Battlefield på sistone). Det är också väldigt skönt att se att om man är taktisk, lugn och kylig så har man nästan alltid övertaget över fienden.
Systemet för match making verkar vara mycket förbättrat också för att undvika lagg. Den letar hela tiden efter bästa matchen just för mig och min uppkoppling/ping vilket verkar vara bra. Men detta får vi se hur det funkar när man har stora partyn som ska hänga ihop.
Special-ops (co-op) är riktigt kul, även om det är alldeles för korta uppdrag. Men här kommer man nog nöta en hel del för att låsa upp och kunna spela alla special ops-uppdrag. Det skulle vara perfekt med någon slags mission editor till det här läget. Då skulle jag nog spela mer special ops än MP tror jag. Men det tror jag är att hoppas på för mycket.