Xboyz.se - Tag Archive for "Gears of War 3"

Författare Ämne: Ditt val av Gametag?  (läst 559 gånger)

Utloggad norrit75

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 17
Re: Ditt val av Gametag?
« Svar #15 skrivet: 1 maj, 2009, 14:30:14 PM »
norrit...
eh jo kommer från börja av ett magic the gathering kort...
Norritt

men jag tyckte tt va lite mycket så jag sparka ut ett t...
norrIT fick det bli.. inte för jag bor i norrland utan bara för att

sen att jag har 75 efter.. ja det va då ja kom till världen.. ;)

hade förr nicket NEO... men efter matrix tycke ja det va lite jobbigt..
Då jag heter Tomas Andersson IRL.....

Ha det  bra
/norrit "tomas andersson"

Utloggad Subita

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1029
  • Bakom huset framför dig till vänster!!
« Svar #16 skrivet: 7 maj, 2009, 12:31:02 PM »
Satt och läste i Medicinsk Terminologi och tänkte jag skulle hitta något tufft namn på latin. Valet föll på Mors subita vilket ungefär betyder plötslig död. Tyckte det var hur tufft som helst!
Efter ett tag så märktes det att ingen tilltalade mig vid detta namnet på Live utan det blev för det mesta "Morsan" eller "subban". Så efter efter vissa funderingar så kom jag fram till att jag vill inte bli kallad "morsan" så subita fick det bli! Blir hellre kallad subba än morsa.. haha..  Mer pest eller kolera men det är inarbetat nu.. :P

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #17 skrivet: 7 maj, 2009, 13:15:24 PM »

hade förr nicket NEO... men efter matrix tycke ja det va lite jobbigt..
Då jag heter Tomas Andersson IRL.....

Ha det  bra
/norrit "tomas andersson"

Ha ha ha Helt galet!!!!

Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad BoBoinho

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 9
« Svar #18 skrivet: 8 maj, 2009, 01:09:15 AM »
Fick smeknamnet BoBo i högstadiet och eftersom det är upptaget på typ alla sidor på nätet, så gjorde jag en brasilianare av det och la till "inho" (uttalas boboinjo) efter diverse brasilianska fotbollsspelare. Enklast är dock att kalla mig BoBo eftersom det är det alla mina vänner kallar mig.

Utloggad Fierce_Swe

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 148
« Svar #19 skrivet: 8 maj, 2009, 02:24:54 AM »
Hade först tagen "FierceShadowX" Skulle egentligen haft ShadowX som var lite influerat av ett band jag gillar som heter Symphony X. Men det gick inte och då kom förslaget FierceShadowX upp och jag tog det efter som jag spelade i ett band runt 95-01 som hette Fierce Conviction (senare bara Conviction) eftersom det hade namnet gemensamt med mitt gamla band. Men alla kallade mig "Fierce" så jag tyckte det var smidigare att bara ha Fierce men jag lade till Swe för att visa att jag kommer ifrån Sverige. Så sedan ca 3½ år tillbaka så heter jag Fierce Swe på XBL och Fierce_Swe på de flesta Pc-spel.  8)

Utloggad Pindaroz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 188
« Svar #20 skrivet: 10 maj, 2009, 18:34:12 PM »
Pindaroz kommer egentligen från Pindaros (pindaros var upptaget så vad gör man? :P)

Saxar lite från wikipedia...

Pindaros ansågs allmänt under antiken vara en av de allra största diktarna över huvud taget och beundrades av de romerska skalderna som exempelvis Horatius. Han var en vittberest man och kom ursprungligen från Kynoskefalai i Boiotien

Pindaros byggde upp komplexa meningsstrukturer, hade ett rikt språkbruk, och skapade ofta nya ord, så kallade neologismer. Inte för inte påminner Shakespeare om honom. Jämför "Endagsvarelser! Vad är vårt vara? Vårt icke vara? En skuggas dröm är människan" med Hamlets replik; "Att vara eller icke vara". Även Shakespeare nyskapade sitt språk och var mycket ordrik. Vidare så hänvisar Shakespeare till Pindaros som person i flera av sina texter. Pindaros behandlar även versen som den store virtuos han är. Enligt en anekdotisk uppgift ska han ha skrivit en hyllningssång som tog livet av segrarens fader på grund av den lycka denne lär ha känt.

Med andra ord har jag rätt att vara ord-fascist, dricka vin och förföra kvinnor med dikter och skitsnack :P

Utloggad Nightportier

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 31
« Svar #21 skrivet: 19 juli, 2009, 02:54:32 AM »
Tjena!

Tänkte slå 2 flugor i en smäll och samtidigt som jag ger en förklaring till min tag, säga hej och presentera mig då jag är nyreggad.

Nightportier = Nattportier, som jag jobbat som i snart 8 år.

Tog upp ett gammalt intresse (gaming) i samma veva jag började detta jobb och eftersom vår klan heter LamerCrew så kändes det lagom lamt att nicka som jag gör. Dessutom är jag ganska ensam om det så det är väldigt lätt att regga sig som detta på diverse sidor/communitys.

Är 36 år ung och har precis införskaffat mig en Xbox 360 elite. Har sedan tidigare både PC och PS3 men kände mig inte komplett utan en krysslåda också. Längtar brutalt mycket efter Alan Wake så det fanns liksom inget val :)

Just ja.. Rikard heter jag irl om ni undra. Hare så länge.

Utloggad dawez77

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 176
« Svar #22 skrivet: 20 juli, 2009, 12:44:48 PM »
Som för så många andra så fanns inga gamla nick lediga, brukar annars heta Grin  :P
Då får man ta det som är näst bäst, något man förmodligen inte glömmer bort...
Så, förnamn/efternamn och releasedatum, i en skön mix och ett skruvat s.

Utloggad DJN

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 32
« Svar #23 skrivet: 23 augusti, 2009, 22:46:15 PM »
Jag sa nån gång på fyllan "jag är mannen biten danne dynamiten" så det blev dannedynamit helt enkelt :)

Utloggad eoz

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 8
« Svar #24 skrivet: 29 augusti, 2009, 17:56:12 PM »
EoZ är min egna helt random GT från Counter strike typ år 1999. Nightingale kommer från Florence Nightingale: http://en.wikipedia.org/wiki/Florence_nightingale den första sjuksköterskan och en av mina stora idoler, då jag själv utbildar mig till sjuksköterska på universitetet just nu.

Utloggad Fkavipela

• Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 575
  • Jonas
« Svar #25 skrivet: 31 oktober, 2009, 21:47:05 PM »
Hmmm... många bra historier =)

Fkavipela... ja, en gång i tiden fanns det ett hobby-pop-band som behövde ett namn.
Klockan var halv-mitt-i-natten och humorn hade sedan länge gett vika för någon form av neurotisk-galenskap och trötthets eufori.  Det ena gav det andra och någon sa ... "Ähmen gjabbaj Fka Vi Pela nå mejj ellej" .
Mao "Ska Vi Spela" på barnspråk..
Engelskspråkiga XBL-spelare verkar dock ha bestämt sig för att kalla mig för "Peelay"..  medan vissa polacker verkar tro att jag är landsman... och det blir ett väldans tjatter..

"The castle Antrax?!"

Utloggad g0urra

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 38
« Svar #26 skrivet: 31 oktober, 2009, 22:18:09 PM »
g0urra, som är "gurra" med ett 0 i, är mitt nickname på de allra flesta ställen som har blivit medlem i sedan jag skaffade det ca 2001.

Utloggad sixx451

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 59
    • Super Mario?
« Svar #27 skrivet: 31 oktober, 2009, 23:37:20 PM »
Sixx är min handle som jag använt på C64 och Amiga scenen sen 1986, så det föll sig ganska naturligt. Kallas dock för Sickan..