Tja,
Är RainbowSix Vegas 2 nått o ha?
Funkar det bra i Coop-läge?
Är kontrollerna bra?
Grafiken ok? spelade demon på RainbowSix Vegas 1 och tycket att grafiken inte var något vidare.
Någon som har bra info om detta spelet?
För min del sög Vegas 2 rejält, tycker inte det spelet är värt att bära namnet Rainbow Six. Det laggar som satan (100 ggr mer än Gears spelen). Det kan dröja upp till en minut innan texturerna har laddats. Allt har med Unreal Motorn att göra och Ubisoft Montreal kan verkligen inte hantera den Grafik-motorn. Det kanske har blivit bättre med någon uppdatering, men inte vad man kan utläsa på Ubisofts forum.
Så jag avråder dig från att köpa detta spel, många som jag känner hade inte ens spelet i en vecka innan de bytte in det och de älskade 1:an, 2:an är/var verkligen en besvikelse.
Jag har varken haft lagg eller grafik problem i 2'an. Tycker det generellt är ett mycket bra spel.
Nackdelar enligt mig är att det är lite för enkelt + att om man är van vid COD så går det toksakta.
Instämmer med Vista, jag har inte heller haft lagg eller grafik problem i Vegas, det är faktum med riktigt kul, har haft många roliga stunder med både 1 & 2, och faktum är att vegas är ett rolig spel både i coop å verus läge..
I Ox var vi mer än 20 st som spelade 1:an dagligen i över 6 månader, men 2:an sålde alla efter mindre än en vecka. KV var oxå missnöjd och gjorde sig av med spelet efter en vecka.
Jag körde MLG-banan, så startar man i ett källarutrymme som SKA vara ljust (vit), men för mig var det kolsvart i ca en minut innan det blev ljust och jag kunde hitta ut. När jag och Ti4s körde kampanjen och vi kom ut på parkeringen där man ska jaga en snubbe genom ett villaområde till Neongraveyard så tog det ca 20 sek innan himlen hade blivit blå och texturerna på husen hade kommit fram, båda två hade detta problem.
Det mest ofattbara för mig är hur de kan föra över den största missen med 1:an till 2:an och med det menar jag den berömda Ljudbuggen som kan surra i flera minuter även om inget vapen avfyras, så himla världelöst!
Ta bara T-hunt, när man precis har sökt igenom ett rum så från Enterprise som cirkulerar i omloppsbana runt kartan beamas en Terrorist in a la Star Treak och skjuter dig i ryggen

Det som verkligen gjorde att detta spelet inte förtjänar att ha Rainbow Six i namnet är att spelet avslutas med en Boss-fight, då har de verkligen gått långt från orginal-spelet och boken.
I Gears of War pratas det om Host-advantage men det övertaget är ännu värre i Vegas spelen. Är du host i Vegas så dör alla av 1-2 skott, men är du inte host så behöver du 5-6 skott. Sådan skilland är det på att vara host i det spelet.