Jag hann testa de första två kapitlen, och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Kontrollen är ganska lik COD, med några undantag, och känns precis. Dock verkar någon typ av aim-support vara påslagen, vilket jag inte är helt förtjust i. Storyn så långt är toppen, och röst-skådespelet känns som vilken westernfilm som helst.
Tydligen skall man lite längre fram kunna ta sig an sido-uppdrag och vara lite friare i hur man löser uppdragen. Vi får se... *EDIT* Det är inte enkelt direkt, jag dör hela tiden.
Tyvärr kan man inte köra coop i SP-läget, men det känns som en mindre detalj...
Som VinceCasa skriver så är MP-banorna väldigt fina, och det verkar som det finns en hel del olika speltyper att välja på. Själv hann jag bara testa typ Team Deathmatch (fast det heter annorlunda) och ett spel som påminner starkt om Gold rush i BF:BC.
Man har ett antal klasser att välja på, där ungefär 2/3 måste låsas upp. Roligast var att spela som indian och smyga runt med pilbåge...
Vapenverkan var ovanligt stark, och utan kartor och annat lull-lull, påminde den om Hardcoreläget i COD-serien.
Sammanfattningsvis efter ca 2h spel är att det är ett välkommet avbrott till de vanliga FPS:erna, och något jag faktiskt rekommenderar den spelsugne att testa själv. *EDIT* KÖP!
*EDIT* MP var riktigt roligt. Helst Wild West Legends-läget var hur ballt som helst...