Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Gamerscore  (läst 172 gånger)

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 45
Gamerscore
« skrivet: 6 november, 2007, 18:16:14 PM »
Citat från Hadji:

"Läste ett inlägg i forumen på xbox.com som handlade om hur värdelöst det är att tanka hem demos och betaversioner för att man inte tjänar någon "gamerscore" när man spelar dem. Trådskaparen fick medhåll från förvånande många medlemmar. Är statistik och gamerscore verkligen så viktigt? Tydligen!"

Numera äger jag ingen X360, så jag struntar i vilket iof, men läste detta på startsidan..
Ja, det var ett av mina argument varför jag bytte till PS 3..
Men framför allt är jag mkt. förvånad hur personer väljer sin speltid att jaga 'GS' än njuta av sina favoritspel, det är det mest sjuka jag upplevt !!
Visst tom jag hade 1 000 GS i COD 2, men det var inte kul att nöta , nöta , nöta för att klara det på svåraste.. 'Veteran'. Nej, jag gillade sp i COD 2 & då i 'normal'..
Som i början när X360 kom.. Köpa spelet King Kong för att få 1 000 snabba GS, neej fy faan säger jag, MS har verkligen förstört spelupplevelsen för många & låtit dom sugas in i värld att försöka få så många pling rutan som möjligt.. Herregud !
under mitt första år som X360 - ägare, körde jag nästan bara klanmatcher i GRAW, herregud vad KUL, medan andra jagade sina stackars GS i KONG & MADDEN..  stackars jävlar säger jag.. Men men.. Nej jag kunde sitta med Gears Of War & spela om vissa banor flera gånger & bara njuta av dess spänning & grafik, inte fan orkar jag jaga efter pling.. Nej , ett spel ska upplevas !

Jag gjorde min sista Achivements (Get 100 000 GS) när jag gick in i butiken Game & bytte till mig en PS 3:a..

:D 

http://hazegame.uk.ubi.com eller mao vad f*n väntar du på ?

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
Re: Gamerscore
« Svar #1 skrivet: 6 november, 2007, 20:28:52 PM »

Jag gjorde min sista Achivements (Get 100 000 GS) när jag gick in i butiken Game & bytte till mig en PS 3:a..

:D 

Jepp.
Poäng vi gladeligen delade ut  ;D
//Mjr M.
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
« Svar #2 skrivet: 6 november, 2007, 21:22:17 PM »
Ok.. very funny. Men faktum kvarstår för X360, GS förstör 'spelglädjen'..

Jag syftar på det som ElHadji skrivit på startsidan & jag håller med han !!

8) 8)

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 160
« Svar #3 skrivet: 6 november, 2007, 23:06:39 PM »
Ok.. very funny. Men faktum kvarstår för X360, GS förstör 'spelglädjen'..

Jag syftar på det som ElHadji skrivit på startsidan & jag håller med han !!

8) 8)

Måste nog gå emot dig på den punkten jag tycker att GS förlänger spelglädjen,om det inte vore för GS i spel så tappar man snabbt intresset på det spelet.

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
« Svar #4 skrivet: 7 november, 2007, 12:58:32 PM »
Mmmm... 

Du skulle nog hellre jaga enkla GS i spelet TETRIS, om du hade chansen istället för något mkt. bra FPS - spel online, där inga GS kan fås längre..

:o :-\

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
« Svar #5 skrivet: 7 november, 2007, 13:03:49 PM »
Kanske det men smaken är olika

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #6 skrivet: 7 november, 2007, 22:54:13 PM »
Kanske det men smaken är olika

OM man nu känner till CORONARYREX, så skulle jag kunna satsa mina testiklar på att han INTE jagar GS, han lägger ner mycket mer energi på att förfölja stackars gamla veteraner med sitt snipergevär i ngt gammalt Ghost recon spel. DOld i sin lägenhet i djupaste DOROTEA.

Men om jag nu inte minns helt fel TOBBE X, så vart du ganska så intresserad av GS själv ett tag?! ;D

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #7 skrivet: 8 november, 2007, 11:38:38 AM »
Jag måste säga att jag är rätt stolt över min GS på hela 205...  ;D Det lustiga är att så många spelare blandar ihop GS med spelskicklighet. Det säger ju snarare hur mycket tid man har till förfogande för spelande... Som jag ser det är knepet att låta bli att fastna i "statistikträsket"... Gillar man GS - kört hårt: säg upp dig från jobbet, sälj frun och hyr barnen till Nisse på Manpower. Gillar man det inte, gör som jag - strunta i vilka siffror som står på ditt Gamercard!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad VILSMYR

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 35
« Svar #8 skrivet: 8 november, 2007, 21:32:26 PM »
Håller starkt med HADJI, fint skriviet :)
" Be Like Water My Friend "

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #9 skrivet: 9 november, 2007, 14:10:35 PM »
Jag måste självklart lägga mig i den här diskussionen, hur kan man inte??  ;)

Det fyller inget direkt syfte att vare sig totalt strunta i achievements eller att jaga dom frenetiskt. Båda varianterna kan vara alldeles för envisa för sitt eget bästa.

En väl utformad achievement kan få en att göra något man annars aldrig skulle komma på tanken att pröva eller göra i ett spel. Som dessutom bjuder på en ny spelupplevelse i sig. Och i ett sådant fall handlar det inte om att få själva poängen utan att faktiskt uppleveva just den delen av spelet.

Nu har självklart långt ifrån alla spel bra utformade achievements men spelutvecklarna har helt klart blivit bättre och bjuder i princip på "ett spel i spelet" ibland. Ett färskt exempel är The orange box som har otroligt många achievements av olika karaktär.

Och nåt annat som jag definitivt ser som positivt är att CoD4 (som jag har förstått det) inte har några onlineachievements. Något värre finns inte än ett meningslöst onlinenötande som kan förstöra upplevelsen för andra. Nu är CoD4 inget änglabarn på något sätt för de har ju hela sitt rang-system med egna utmaningar och upplåsbara objekt som lockar in all världens idioter till att förstöra en spelomgång. Men vi slipper kanske åtminstone achievementsjägarna.  ;D
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #10 skrivet: 9 november, 2007, 14:23:16 PM »
Jag glömde självklart nämna att jag själv inte ser mig som någon achievementjägare överhuvudtaget, men jag sticker inte under stolen med att det känns tillfredställande att lyckas med en utmaning.
Ignorance is bliss

Utloggad Coronaryrex

• Xboyz Veteran
  • Medlem
  • *
« Svar #11 skrivet: 9 november, 2007, 16:20:25 PM »
Word  8)

Utloggad JOBEno1

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 442
    • JOBE´s SANNING
« Svar #12 skrivet: 9 november, 2007, 20:21:40 PM »
Jag glömde självklart nämna att jag själv inte ser mig som någon achievementjägare överhuvudtaget, men jag sticker inte under stolen med att det känns tillfredställande att lyckas med en utmaning.

Hmmmmmmmmmm, UTMANING + "Sticka upp" eller var det Under Stolen?=
Vad blir svaret på den rbusen?
Jo slicka aldrig på stolarna hos Kluddkalle!

Ska nog inte skrivamer nu känner jag,