Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Hardcore patchen är släppt!  (läst 282 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
Hardcore patchen är släppt!
« skrivet: 21 maj, 2009, 13:46:46 PM »
Helt utan trumvirvlar och fyrverkeri dök tydligen Hardcore-patchen till Far Cry 2 upp nyligen. Hade det inte varit för den observante Dynamit Harry hade åtminstone jag missat den...

Vi testade den igår och vapenverkan har blivit betydligt bättre! Kontrollen känns dock fortfarande märklig och de irriterande bajsbruna "skyltarna" som påminner om vad det är jag spelar VARJE gång jag spawnar finns fortfarande där - lika irriterande som en finne i röven under en cykeltävling - men spelet har blivit betydligt mer spelbart!

Dock är åtminstone jag så vad vid CoD-serien att jag inte tar det minsta hänsyn till bössornas räckvidd och därför svär över att mina motståndare inte går ner när jag träffar. Men det är ju faktiskt inte spelets fel, utan mitt! En MP5'a har inte samma räckvidd som en M16 (visste ni det Infinity Ward???) och det handlar om att välja rätt vapen och att skjuta vid rätt tillfälle och från rätt avstånd.

Man har också tonat ner de gälla färgerna på gubbarna så det är betydligt svårare att upptäcka folk nu. Dessvärre blir hud-siktet på skärmen fortfarande rött när man råkar peka på en motståndare i ut-zoomat läge - även i Hardcore - och kill cam'en går inte stänga av vilket är synd.

Men sammanfattningsvis har FarCry2 nu blivit ett riktigt hyfsat multiplayerspel i väntan på något nytt!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
Re: Hardcore patchen är släppt!
« Svar #1 skrivet: 21 maj, 2009, 18:25:49 PM »

Ja vi kör väl lite i kväll oxå!!!!

Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Dynamit-Harry

• Xboyz Veteran
  • Seniormedlem
  • *
  • Antal inlägg: 373
  • Sicken jäkla smäll!
« Svar #2 skrivet: 23 maj, 2009, 00:53:17 AM »
Det skulle vara kul om lite fler ville vara med! Jag tycker att spelet har fått sig en rejäl uppryckning...

[xblgt]Dynamite Harry[/xblgt]

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #3 skrivet: 24 maj, 2009, 21:02:39 PM »
VI KÖR LITE fARCRY 2 I KVÄLL, SÖNDAG!!!!!!!!!!!
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen