Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Äntligen!  (läst 162 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
Äntligen!
« skrivet: 9 november, 2007, 11:43:52 AM »
Ja, det var baske mig på tiden! Som jag har väntat på en titel som kan axla GR-seriens tunga mantel. Därför måste jag ju nu jämföra mästerverken. Till mästerverken hör INTE GR 2 och efterföljande "spel-som-snaskar-på-avlånga-köttbitar-placerade-mellan-bakbenen-på-hästar-av-manligt-kön".

Vad gäller grafiken är det ju självklart att ett nytt spel i HD ser bättre ut, så det behöver inte ens diskuteras. Enligt min mening är det enda område där gamla GR överträffar CoD 4 själva kampanjen. Jag kommer nog aldrig helt och hållet komma överens med snitslade banor. Och tyvärr är det ju så uppdragen i kampanjen i CoD 4 är utformade - rör dig framåt precis så som programmeraren tänkt sig det! Därmed inte sagt att kampanjen i CoD 4 är trist - tvärtom!

I övrigt tycker jag att CoD 4 slår GR på fingrarna i det mesta. Dock kan jag stundtals sakna lugnet som stundtals infann sig i GR när jag spelar multiplayer. Ibland blir det snudd på hysteriskt, men jag misstänker att det beror på vilka spelartyper man möter.

Dock är det med glädje jag konstaterar att Ghost Recon äntligen fått en värdig efterföljare - Call of Duty 4!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Re: Äntligen!
« Svar #1 skrivet: 13 november, 2007, 08:25:35 AM »
Jag kan bara instämma i dina hyllningar. Spelet är enormt bra på precis alla sätt!

Några stora plus som gör att det sticker ut från andra FPS-spel tycker jag är:

+ Fantastiska MP-banor med grym balans och variation
+ Grafiken och framförallt animeringarna
+ Alla MP-varianter, särskilt objective varianterna
+ Väldigt varierad och lagom fri SP-del (till skillnad från CoD3 som verkligen andades MoH på PS1)

Det känns som om listan skulle kunna bli hur lång som helst, eftersom i stort sett allt i spelet är toppklass, så jag håller mig till dessa. Jag har bara ett frågetecken och inga minus eftersom jag inte haft några som helst tekniska problem varken i MP eller SP (till exempel såna som det kan stå om i klagomuren)

? Skulle vilja ha någon eller några MP-banor som till allra största delen utgörs av natur och inte byggnation.
Ignorance is bliss

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #2 skrivet: 13 november, 2007, 10:49:42 AM »
Under gårdagens lilla gaming session gjorde vi en fantastisk upptäck (Då menar jag inte Lives fantastiska oförmåga att fungera). Det finns en game type på MP som heter ”Hard core”. Helt fantastisk spelstil, här snackar vi ”real steel”. Ingen radar, ingen ammo info, ingen indikator om du träffar eller ej, Ingen varning för handgranater förutom det oroväckande ljudet när granaten landar i backen framför dig och bäst av allt en fi pixlar i backen av några kulor som träffar kroppen, dvs head shot ej nödvändigt. Här gäller det att vara taktisk smyga snabbt och vara vaken. Första man som får ”three kill in a row” får radar, då gäller det att vara det laget som lyckas med det för man får ett sjukt övertag som kan vara svårt att knäcka.
Framöver kan detta vara en underbar spelstil på private server med tex snpiers med kill cam of line.

Det ger inga extra poäng men desto mer kill på pungen, try it, you like it.

Radarlös Pussiljumsken
Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #3 skrivet: 13 november, 2007, 12:15:23 PM »
Det låter som min grej! Det ska bli riktigt skönt när vi har "rankat klart" (<- gäller att dubbelkolla stavningen!) och kan spela på egna servrar och ställa in såna här grejer. Nån mer än jag som är sugen på att spela utan spawns? Snacka om att behöva röra sig taktiskt i den täta bebyggelsen.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #4 skrivet: 13 november, 2007, 13:31:04 PM »
Skönt att ni upptäckt att det här spelläget finns. Jag har snackat om att det skulle passa oss perfekt ända sedan de annonserade ut att det skulle finnas. Nu gäller det bara att testa det också samtidigt som man runk....rankar färdigt... ;)
Ignorance is bliss

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #5 skrivet: 13 november, 2007, 15:12:20 PM »
Jag vill för övrigt spela mer objective spelsätt som t.ex. search and destroy och headquaters. Dessa är allra roligast tycker jag och innehåller inga spawns.

Nån annan som känner för detta? Dessa funkar kanon även om man bara är två mot två eller tre mot tre.

Edit: HQ innehåller spawns för det laget som inte har upprättat HQ medan de som har det inte får komma in i spel igen förrens högkvarteret är förstört.
Ignorance is bliss

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #6 skrivet: 13 november, 2007, 18:17:34 PM »
Count me in! Jag ställer självklart upp på det här. Låter riktigt lovade. Har mest kört team deathmatch än så länge men som sagt så är man några som man kan spela "seriöst" med så är nog det här roligare. 8)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #7 skrivet: 14 november, 2007, 08:56:39 AM »
Kan bara säga "WoW!" efter att ha lirat Hardcore igår! Spännande, realistiskt och grymt kul! Ser fram emot att spela lite "no respawn" framöver också!

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #8 skrivet: 14 november, 2007, 18:49:10 PM »
Jag håller med. Hardcore är fruktansvärt roligt och spännande. Sen att vi fick rysligt med pisk av Kvitungs och hans kompisar, det är en annan sak...
Ignorance is bliss

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #9 skrivet: 14 november, 2007, 20:07:23 PM »
Jag håller med. Hardcore är fruktansvärt roligt och spännande. Sen att vi fick rysligt med pisk av Kvitungs och hans kompisar, det är en annan sak...

Som vanligt då med andra ord  ;) Tyckte att man alltid fick smisk av dem i ghost recon.