Xboyz.se - Not Found

Författare Ämne: Battlefield Bad Company 2  (läst 4513 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
Re: Battlefield Bad Company 2
« Svar #60 skrivet: 29 januari, 2010, 13:36:37 PM »
Det är därför jag gillar Flashpoint Dragon Rising: En strike på en by jämnar byn med marken! Sitter det nån jeppe i ett hus - blås bort hela huset! Och det som är kul i OFDR är också att man har olika alternativ när man kallar in Fire Support:

* Haubitsar eller GRK - man kan välja om man vill lägge spärreld, skjuta "harrassing" salvor, koncentrerad eld eller en spridd salva över ett större område... Man kan också lägga en rökridå vilket är fiffigt för att skydda tex ett anfall med tanks/APC'er eftersom skyttarna har tillgång till infraröda sikten och ser genom röken...  ;D

* Flyganfall - man väljer mellan "small missile", "large missile" eller JDAM. (det sistnämnda är ett GPS-styrningskit för konventionella bomber som ökar precisionen avsevärt)

Ja, om det bara finns möjligheter att spela privata matcher i HC är jag klart på för BFBC2. Dessutom tror jag att kampanjen kan bli rätt så kul. Något som vet om det kommer att finnas co-op stöd?

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad iTego

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 5
« Svar #61 skrivet: 31 januari, 2010, 04:10:28 AM »
Vad jag vet finns inget co-op stöd i BC2 och oroande nog så fanns inget stöd för privata matcher i BC1. Men å andra sidan fanns inte HardCore då heller så man vet ju aldrig vad som dyker upp!

Utloggad Savaloy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 52
« Svar #62 skrivet: 31 januari, 2010, 11:57:08 AM »
Såg någon text på Discshop dock som löd:

# Slå dig samman med tre andra spelare och kämpa tillsammans för att låsa upp specialbelöningar och achievements i två truppspecifika spellägen.

Vet dock inte om det syftade på online läget generellt eller ej.

it puts the game in the drive or it gets the hose again...

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
« Svar #63 skrivet: 31 januari, 2010, 14:55:18 PM »
Om man inte kan spela kampanjen i co-op blir man RIKTIGT besviken... Det liksom hör till spel som släpps nuförtiden!

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad Mjr Malfunction

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 563
« Svar #64 skrivet: 31 januari, 2010, 16:22:31 PM »
Om man inte kan spela kampanjen i co-op blir man RIKTIGT besviken... Det liksom hör till spel som släpps nuförtiden!

Nja... den RÄTTA ordalydelsen borde väl vara "Om man inte kan spela kampanjen i co-op blir man RIKTIGT besviken... Vad är det för jävla tomtar till utvecklare/distributörer som inte fattar att det liksom hör till spel som släpps nu förtiden".

Jag har just valt bort köpet av Mass Effect2, för att Coop INTE finns.
Kommer det INTE gå att köra Coop, Hardcore och privet MP games i BF:2 så kommer jag överväga att INTE köpa.
Just nu är jag inne på köp av BF:2. Men eftersom jag inte vet vad spelet kommer innehålla, så kommer jag INTE att för boka.

Pussiljumsken o granatsplitterihåret
Mjr M a.k.a. Jörgen

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1390
« Svar #65 skrivet: 31 januari, 2010, 17:36:42 PM »
Jag tänker likadant som Majoren. Ingen förhandsbokning på Bad Company 2. Mass Effect 2 däremot är givet. Ett sånt spel vill man som suga på och njuta av i ensamhet  ;D

Utloggad Savaloy

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 52
« Svar #66 skrivet: 31 januari, 2010, 18:16:19 PM »
Jag håller med, co-op spel skulle jag kunna samla på nästan. Har inte heller fattat varför man inte inför det på de flesta spelen (finns klart undantag) och battlefield skulle klart kunna ha med det. Jag har faktiskt bokat den. Lämna in 2 spel för 1 sek och battlefield på gamestop. Tyckte det var värt det hela.

Har för mig att jag läste i samband med att army of two släpptes eller skulle, att man sa (eller om det snarare inte var gears of war faktiskt) att man trodde co-op mer eller mindre skulle vara nästa självklarhet i spelen. Verkar har runnit ur sanden... tycker man snarare gör en massa uppdrag man kan köra som i spec ops i MW2. Smått lamt och tycker rainbow har lyckats ganska bra med sin med både uppdrag och kampanjen. För att inte tala om Operation Flashpoint.
it puts the game in the drive or it gets the hose again...

Utloggad BB

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #67 skrivet: 1 februari, 2010, 01:07:31 AM »
Hittade detta bland sparade webbsidor ang Hardcore Mode:

"If all of these fancy perks and abilities aren't to your liking -- perhaps you think it makes the game too easy -- DICE is adding a hardcore mode to increase the realism. Here there will be no kill cam after deaths, no HUD to speak of, and the amount of damage you can take will be decreased dramatically. Good luck to those who want to play in this mode. I know I never will."

http://xbox360.ign.com/articles/105/1056337p1.html

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #68 skrivet: 1 februari, 2010, 08:27:45 AM »
Eftersom de i stort sett inte sagt ett skit om SP-kampanjen så kan man hoppas och anta att de håller inne med någon eller några överraskningar, varav co-op borde vara en av dessa. Men vi får väl se.
Ignorance is bliss

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #69 skrivet: 2 februari, 2010, 17:24:42 PM »
Klippte detta från FZ.se där utvecklare från DICE svarade på en del frågor

Kommer alla spelsätt finnas till hardcore?

- Självklart, samtliga spelsätt i multiplayer kan spelas som hardcore om man är ute efter den extra utmaningen. Dessutom så kan server-admins på PC själva konfigurera sitt "hardcore"-läge - till exempel om de hatar minimappen men älskar killer cam så går varje element att slå av och på för sig.

Harcore verkar således finnas dock med begränsning att man inte får bestämma lika mycket själv vad som gäller. Bättre än inget iaf.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #70 skrivet: 2 februari, 2010, 18:04:33 PM »
Hoppas då de skalar bort allt (vilket de verkar ha gjort) för då behöver man ju inte ställa in nåt själv... :)
Ignorance is bliss

Utloggad BB

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 194
« Svar #71 skrivet: 4 februari, 2010, 20:56:22 PM »
Lista på achievements i BBC2:
http://www.xbox360achievements.org/game/battlefield-bad-company-2/achievements/

Personliga favoriter:
 *The Dentist
Online: do a headshot kill with the repair tool
 *Airkill
Online: roadkill an enemy with any helicopter

Utloggad Knotan

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 77
« Svar #72 skrivet: 13 februari, 2010, 20:58:41 PM »
Förhandsbokat nu, nån mer som har börjat ställa in sig i BF:BC2 mode redan?

Utloggad Kilrah

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
« Svar #73 skrivet: 13 februari, 2010, 23:27:08 PM »
Jo jag bokade för nån dag sedan. Skönt att få spela nåt annat än MW2 som jag tröttnat rejält på.

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #74 skrivet: 14 februari, 2010, 09:00:54 AM »
Jag bokade för någon vecka sen. Vet egentligen inte varför jag bokar när jag ändå går in i butiken och hämtar spelen...
Ignorance is bliss