Xboyz.se - En Xbox 360 och Xbox LIVE community för äldre spelare i Sverige

Författare Ämne: Klagomuren!  (läst 112 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1983
    • Xboyz.se
Klagomuren!
« skrivet: november 12, 2007, 09:10:23 AM »
Jaha, då börjas det... Buggarna, trasslet och all annan skit som kan få en på dåligt humör. Jag gillar speciellt felmeddelandet "You need an active internet connection to play..." som ibland dyker upp på skärmen fastän jag hela tiden både kan höra och prata med andra spelare i lobbyn.. En annan favorit är "You have been disconnected!". Precis som jag inte skulle märka det när hela TV-jäveln blir svart och tyst. Gillar också slumptalsgeneratorn som plockar med vännerna i lobbyn till rankade matcher enligt den matematiska formeln n-1 där n är det antal vänner du tror att du får med dig... Avslutningsvis kommer favoriten "Host ended game". Host, host på dej själv säger jag och rekommenderar HOSTMEDICIN!

Sen tycker jag att det är jättebra att 14-årige Ollie Handcontrol i USA med en ping på sisådär 3 veckor får alla fördelar i en match. Det brukar ju vara tvärtom! Fattar inte varför vi behöver matchas mot alla dessa jänkare hela tiden överhuvudtaget...

Sist men inte minst i dagens klagomur: Det ska bli jäkligt skönt när man rankat klart och kan få spela alla banor i lugn och ro... Är man 8 gubbar i lobbyn och vill spela tillsammans blir inte urvalet av banor och spelsätt direkt varierat...

Jag säger bara: Patcha Call of Duty 4 NU!!!

UPDATE
======
Tydligen lyckades folks ivriga CoD 4 spelade igår krascha Microsofts servrar, därav problemen ovan! Det år således inte enbart Ininity Wards fel...
« Senast ändrad: november 12, 2007, 10:50:51 AM av El Hadji »

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad TobbeX

• Medlem
  • *
  • Antal inlägg: 45
Re: Klagomuren!
« Svar #1 skrivet: november 12, 2007, 12:48:16 PM »
Bekanta fel som man känner igen med X360 & XBL  8)
Hatade allt lagg som fanns i många shooter's till X360, kanske största anledningen till att jag provade lyckan på 'andra' sidan.

Har aldrig haft dessa fel med PS3 & PSN, men det är ju oxå en stabilare plattform.

Grymt nice när man slog på Resistance Fall Of Man (typ Gears Of War) första gången online & körde på en server med ca: 38 spelare.. INTE ETT LAGG, inga REDX & voice - lagg & skit..
SÅ SKA DET VARA !

Har aldrig haft några sådanda kända fel eller störande moment.

:)

http://hazegame.uk.ubi.com eller mao vad f*n väntar du på ?

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: november 13, 2007, 13:38:55 PM »
På vilket sätt är PS en "stabilare plattform"? Och att påstå att Sony inte har några problem med sitt nätverk är väl att ta i? Sen går det ju inte riktigt att jämföra nätverken eftersom XBL är så mycket större än Sonys motsvarighet vilket leder till mer belastning, tex vid releasen av en titel som CoD 4...

« Senast ändrad: november 13, 2007, 13:43:07 PM av El Hadji »

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
« Svar #3 skrivet: november 13, 2007, 13:42:01 PM »
Instämmer. Playstation har nog inte lika många onlinespelare som XBL vilket är väldigt avgörande i ett fall som de småproblemen som är nu initialt med CoD4. Och red-x som du nämner är väl ändå ett programmeringsfel hos utvecklarna av GRAW, det har ju inget med XBL att göra...
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: november 13, 2007, 13:45:02 PM »
Blev nyfiken på om mina "teorier" höll, så jag Googlade lite:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22ps3+problems%22&meta=

Inte heller nätverket förefaller vara utan problem:

http://www.google.se/search?hl=sv&q=%22ps3+network+problems%22&btnG=S%C3%B6k&meta=

Hmmm... Verkar inte som om alla PS3 ägare upplever en lika problemfri tillvaro som TobbeX...  :-\