Xboyz.se - 2012 Archive - page 3

Författare Ämne: Hänglås?  (läst 135 gånger)

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 1997
    • Xboyz.se
Hänglås?
« skrivet: 16 november, 2007, 09:29:28 AM »
Någon som vet hur man låser en server? Jag har bara hittat "allow join in progress - yes/no" vilket inte hindrar folk från att komma in i lobbyn. Denna funktion går dessutom tillbaka till standardläge när man byter karta verkar det som. Vi har ju alla 511 personer på våra friendslists och dessa har i sin tur 511 ytterligare nissar på sina. Det blir ju knappast att betrakta som privat... Visst är det kul att göra nya bekantskaper online, men ibland vill man kanske bara se taggen [XBYZ] framför spelarna...

"Klaga inte på spawntiden! Det tog Jesus tre dagar att återuppstå."

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
  • Antal inlägg: 505
    • karlbrannstrom.com
Re: Hänglås?
« Svar #1 skrivet: 16 november, 2007, 10:55:12 AM »
Jag är inte helt hundra på vad det är du vill göra. Normalt i spel när man startar en privat server brukar det väl vara så att alla på servern kan bjuda in.

Men om det är du som startar så kan du ju också kicka... >:(   Även om det inte alltid känns som det trevliga alternativet.

Annars är det ju bara att bjuda in xboyzen och tydligt bestämma innan (här på sidan) eller när vi väl är på servern att vi håller spelarna till oss...
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #2 skrivet: 16 november, 2007, 12:45:48 PM »
Vi lirade "private party" igår, men dök hela tiden upp andra spelare... Jag har inte sett något alternativ "invite only" eller liknande... I många spel brukar ju också alternativet "lock server"  finnas. Har dock inte hittat nåt sånt i CoD 4... Kicka nån tycker jag känns lite väl elakt...

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #3 skrivet: 16 november, 2007, 13:15:09 PM »
Men va? Hur kommer det sig att andra hittar in?? Det finns ju inget sätt att göra det. Jag har precis läst en massa gnälliga trådar på charlieoscardelta.com där de klagar på just att det inte går att starta en egen orankad server som folk kan söka på...

Det går ju bara att välja "Private match" eller "Find match" och väljer man "Find match" så är det alltid rankade matcher, det går ju inte att välja orankat...eller???

Edit: jag tycker det är BRA att man inte kan starta en egen orankad server som vem som helst kan ramla in på. Det systemet använder sig GRAW av och jag tyckte att det tog en evighet att hitta en match att spela där. Blev ju kickad eller så var det 500 år kvar att spendera i en lobby innan matchen som höll på var klar...
« Senast ändrad: 16 november, 2007, 13:19:14 PM av KluddKalle »
Ignorance is bliss

Utloggad El Hadji

• Administratör
  • Forumlegend
  • *
    • Xboyz.se
« Svar #4 skrivet: 16 november, 2007, 13:28:03 PM »
Är det inte så att man kan joina privata sessioner som andra på friendslistan hostar? Jag skulle gärna se ett "lock server" alternativ när man är ett lagom stort och "gött" gäng...

Egentligen är det skitsamma för man har ju inga helidioter på sin lista, men ibland skulle det kanske vara praktiskt...

Utloggad KluddKalle

• Xboyz Veteran
  • Forumlegend
  • *
    • karlbrannstrom.com
« Svar #5 skrivet: 16 november, 2007, 16:19:16 PM »
När jag gick från jobbet så kom jag på att det var det du menade, att löst folk på ens friends list droppar in. Det kommer dels lösa sig med tiden eftersom det är i början alla är aktiva i ett spel samtidigt. Men annars har jag ett annat förslag hur vi kan lösa det....eller två förslag.

När vi vill köra själv så sätter alla sin onlinestatus till Busy. Då syns det inte på FL att vi spelar det. Det skulle gå lika bra att alla sätter sin status till Offline, men det kan ju leda till vissa förvirringar...

Det skulle förmodligen funka att "låsa" servern om du anger antalet spelare som är tillåtna. Då kan inte fler ramla in när vi väl är samlade allihopa.
Ignorance is bliss